bulten/ vochtranden van het zadel!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Tanja_

bulten/ vochtranden van het zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 10:25

De verzorgpony van mijn vriendin heeft dit dus. Het zadel waar ze eerst mee reed lag goed op het paard maar is verkocht.
Door dit zadel krijgt haar verzorgpaard dus bulten/vochtranden zo'n 5 cm van de ruggegraat aan beide kanten.

De eigenaren van haar verzorgpaard, beweren dat het niet slecht is, en zij zelf denkt van wel.
Nu had ze dus aan mij gevragen of ik dit op bokt neer wou zetten, wat jullie er van weten /denken!

joss

Re: bulten/ vochtranden van het zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 10:34

Klinkt als drukplekken. Zou het zadel maar eens goed na laten kijken en aanpassen door een zadelmaker . Als je hier mee doorgaat heb je straks echt de poppen aan het dansen.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 12:30

Naast het feit dat een zadel goed moet passen, net wat Joss zegt, is een schoon dekje ook niet geheel onbelangrijk.
Als je niet regelmatig een schoon dekje onder je zadel hebt, kan de huid geirriteerd raken. Mijn paard had ook wel last van bultjes maar nu ik regelmatig mijn dekjes verwissel, heb ik daar geen problemen mee.

Maar het zou zeker niet verkeerd zijn om ook even naar de pasvorm van het zadel te laten kijken.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 12:32

klinkt als drukplekken! zsm een ander zadel of dit zadel laten aanpassen
mijn paard heeft dit ook gehad toen hij ineens erg veranderd was qua spiermassa en mn zadel dus niet meer goed paste
zijn uiteindelijk 2 grote kale plekken geworden, toen 2 grote witte plekken en gelukkig zit er nu weer bruin haar
rij nu met aangepast zadel en zo'n bontonderlegger erbij

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 12:41

Zou er heel snel naar laten kijken; als het drukplekken zijn en je rijdt ermee door gaat het open. Ook kan de boel daar afgekneld worden met nog meer schade als gevolg! beter niet rijden dan met een niet passend zadel zou ik zeggen....

_Tanja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 15:27

Hallo allemaal

Het gaat dus om mijn verzorgpaard ( ik ben de vriendin van _Tanja_ )

De eigenaar is dus nogal eigenwijs, misschien helpt het om dit topic onder zijn neus te duwen!

Helaas ben ik bang dat het aanpassen van het zadel te duur is. Weet namelijk de prijzen niet.

Maar toch bedankt allemaal!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 19:04

Voor 47eurie was ik klaar bij van Rijs (www.vanrijs.nl) en hij heeft echt heel het zadel aangepast aan mijn paard en mij... hij is ook langsgekomen op stal en ik moest voorrijden.

Voorrijdkosten zijn bij van Rijs geloof ik €20,- Maar dan past hij het ook perfect aan aan je paard en de ruiter(s).
Als er meerdere mensen zijn op jouw stal die hun zadel aan willen laten passen oid vervallen de voorrijdkosten.

Voel me net een reclame-dame

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 19:05

En ik zou het echt doen... want het is zo verschrikkelijk belangrijk voor het paard dat het zadel goed past.
Je kan er veel problemen mee krijgen wanneer dit niet het geval is...

_Tanja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 21:00

Ik zal het doorgeven aan mijn vriendin. Bedankt!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 21:38

geen dank