kosten

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Rinde

kosten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 07:30

Hoi iedereen,
we denken er over na om een e-pony of paardje voor ons zelf te kopen, aangezien we nooit de kosten van de dierenarts en de verzekering enz. hoefde te betalen bij mijn pony rambo (ik rijd hem voor iemand anders) vragen we ons af, wat je per maand kwijt bent aan :
dierenartskosten :
Verzekering :
wormenspuiten :
hoefsmid :
voer : (voor een een e-pony/paard, ik weet dat dat moeilijk in te schatten is, want je moet weten wat je met hem gaat doen. daarom wil ik gewoon het gemiddelde van een zak brok weten, en hoeveel zakken je in een maand kwijt bent.)
hooi : (zie hier boven, hoeveel balen je kwijt bent)
stro : (zie hier boven, hoeveel balen je gebruikt in een maand)

de prijs van een pensionstal hoef ik NIET te weten, aangezien ik het paardje waarschijnlijk kwijt kan bij een man met een enorme stal, waar vroeger ook paardjes in stonden, maar nu staat er af en toe eentje te grazen. verder weet ik de prijzen van een vol-pensionstal al, van mijn instructrise.
als ik nog iets vergeet (ik typ dit ook maar op de vroege ochtend ) zouden jullie de kosten ervan in jullie lijstje willen schrijven + plus de hoeveelheid die je per maand gebruikt. dit geld ook voor bovenstaande, al opgenoemde dingen.
alvast hartstikke bedankt !
groetjes Rambo0w

Rinde

Re: kosten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 08:42

Niemand die mij kan helpen ?

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 09:22

Tuurlijk wel!

Dierenartskosten kan ik onmogelijk voor je inschatten, dat kan niemand, mocht hij/zij koliek krijgen of weet ik veel wat, dan rijzen de kosten de pan uit.. Maar laten we hopen van niet

Verzekering: tja... Ligt er aan hoe je je paard wilt verzekeren, alleen dood/dood en ongevallen/uitgebreid Alles heeft z'n prijs. Ik heb een dood- en ongevallen verzekering en betaal iets van 200,= per jaar geloof ik,maar dit is ook weer afhankelijk van hoe duur je hem/haar verzekerd.

Wormspuiten: ik heb ze van Equest (voor 3 mnd) die kost 17,= en wissel af met Equimax (voor 6 mnd) die kost 22,=

Hoefsmid: wat wil je? alleen bekappen of heeft hij/zij ijzers nodig? Ijzers kost iets van 80,= verschilt per hoefsmid en bekappen rond de 25,= per 8 weken.

Voer: zak brokken van 25 kg kost ongeveer 8,= afhankelijk van welk merk. Ik doe hier een maand mee, maar de mijne staat ook de hele dag buiten...

Hooi gebruik ik alleen in de winter als er geen gras meer groeit, €2,= per baal, baal per dag...
Stro gebruik ik niet...

Vergeet trouwens niet je dekens, zadel, hoofdstel, halster, bitje, dekjes, peesbeschermers,...

Paarden zijn duur...

Rinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 10:51

hartstikke bedankt, spulletjes heb ik eigenlijk al, een zadel ook die je makkelijk kan verstellen op een ander paard. iig bedankt voor de info !