Wie voert er ook Besterly?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

#Ymke#

Wie voert er ook Besterly?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 21:58

Vanaf vandaag heb ik de overstap gemaakt naar Besterly voer, dit omdat ik niet tevreden was over mijn huidige voer.
Na een lang gesprek ga ik op advies de Besterly Olympic met daarnaast de Besterly Herbic voeren.
Wie heeft er nog meer er ervaring met besterly voer, en met name ook prestatiepaarden?

Montecito

Re: Wie voert er ook Besterly?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 23:13

Ik voer ook besterly en weet dat een aantal dressuurstallen en springstallen hier in de buurt dat ook doen!! Super brok met een super kwaliteit prijs verhouding!! In de basisbrok zit al net zoveel VEP dan in een sportbrok van bijv. Hippostar!! Een echte aanrader is de dynamix(muesli), en dan deze mengen met lucerne(incombi met de basic als hoofdvoer!), super droge, mooi gevormde en glimmende paarden, kortom super voer !!! Ook de Z en ZZ spring en dressuurpaarden krijgen deze brok, ook in combinatie met de dynamix/herbic!!(deze is weer erg goed voor de luchtwegen!!!)

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 09:59

Ja, ik gebruik de Herbic op advies van mijn voerhandel, omdat ik een paard heb met stofallergie. Daarnaast de Olympic brok omdat hij gewoonweg de energie nodig heeft.
Je bedoelt gewoon Lucerne van hartog neem ik aan wat je erbij voert?

Montecito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 20:02

Ja gewoon die van hartog !! De herbic is een melange die wat plakkeriger is en dus idd minder stof bezit, verder heeft het door de munt een goed werking op het ademhalings stelsel!!

Ik ondervind nu alleen het probleem dat mijn ene paard de muesli met lucerne verkiest boven zijn brok, en dus nu zijn brok laat staan(sinds een paar dagen, vandaag alleen muesli opgegeten ) Ik moet dus misschien weer wisselen met de brok, he akelige verwende kieskeurigerd !!! Hij heeft dat iedere keer weer!! misschien maar even geen muesli voeren Naja is wel erg goede brok, maar pas een beetje op met vervetting, omdat in de basic al erg veel energie waarde etc zit!!!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 20:08

Mijn paard heeft 1 keer Besterly gekregen. Die zak ging uiteindelijk met veel pijn en moeite op. Paard at het omdat er geen ander biks kwam. Maar lekker vond ze het niet.
Zelfde verhaal met Pavo muesli, dat lust ze niet, maar de muesli van 'Horsefood the best' eet ze wel.
Ze krijgt ook gewoon basisbrok van Horsefood. Andere soorten biks heeft ze liever ook niet (in het begin heb ik speciale jaarlingenbrok geprobeerd, maar mevrouw moet het niet echt).

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 20:22

Die van mij valt erop aan. Hij is altijd wat drukker met voeren, maar nu staat hij helemaal te trippelen

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 21:05

Wij voeren bij ons op stal ook besterly olympic en dat bevalt goed. Het is een veelzijdige brok, dat bij veel soorte paarden in alle opleidingsnivo's past. Ze worden er ook lekker vol van.
We hebben een tijdje havens draversbrok gehad, maar daar werden ze dunner van.
Wij voeren naast de brokken wel kruidenreform mix van havens en bij sommige paarden 5-granen mix, maar dat is meer voor de afwisseling, besterly olympic is ipc een goed totaal voer...

Montecito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 15:22

Wat betalen jullie voor zo'n zak, en is het anders qua samenstelling dan de basic ??? Misschien is dat een optie!! Hij is ineens gestopt met brok eten!! Wil alleen de dynamix nog maar eten !

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 16:09

Ik voer het nu ook.

Ik heb trouwens al diverse voeders geprobeert en alles vinden ze lekker en ze doen het op alles even goed.
Dus nu heb ik maar gekozen voor de goedkoopste

Ik gooi er nog een handje mais doorheen en huppa klaar is kees.

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 16:24

Ik voer het ook..
Ben er erg tevreden over, mijn merrie is er gek op.

desleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 18:05

wij voeren het ook :D ik vind het lekker voer nee.. weet alleen dat we een hele mooie deken gehad hebben van de besterly's dealer

ArabStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 22:22

Ik voer ook al jaren Besterly Basic, ben er erg tevreden over en dit is voldoende voor paarden, maar omdat ik het zo 'kaal' vind, mix ik wat zakken Besterly Basic met wat zakken Hippostar Granenmix (soort heerlijk ruikende muesli met olieen etc - je zou het zelf zowat gaan eten! )
Gewoon luxe voor de paardjes hier, maar ach - ze verdienen het en ze staan glanzend en gezond in hun vachten en daar doe ik het voor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 11:05

Ik voer ook basic, ben er voor mijn paard niet tevreden over, voor mijn pony's wel.

jill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 13:56

Ik voer nu 3 maanden Besterly Herbic en Dynamix aan mijn paard.
Hij eet het graag, ziet er prima uit en presteerd goed.
Ik rijd met hem klasse II endurance en tijdens het wedstrijd seizoen voer ik er Subli EM bij.

Het voordeel van dit voer vind ik dat er alleen natuurlijke antioxydanten worden gebruikt en dat de Dynamix meusli geen melasse bevat.
Tot nu toe ben ik er dus erg tevreden over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 15:13

Ik voer het al heel lang, superbrok. Hij krijgt nog gewoon basisbrok nu, doet ie t goed zat op. Meer energie is ie zeker nog niet nodig. De muesli wil ik ook nog eens proberen, maar dat moet ik zelf ff een keer halen. Mijn pa vergeet dat altijd... Zak kost 7 euro, nette prijs.

Hiervoor voerde ik subli, maar dat zijn van die kleine brokjes en die wou die niet eten en vond ik lastig voeren.

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 18:36

wij voeren het ook, eerst hadden we basic, nu classic, dat is vergelijkbaar met de meeste sportbrokken, de paarden doen het er goed op (krijgen daarnaast kuilgras en hooi en lopen dagelijks (zomer en winter) buiten) we hebben het in de bulk.
een aantal paarden staan op Havens derby compact en muesli zonder haver en ook dat bevalt goed.