ijslander, deken, scheren of helemaal niets??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

duckie

ijslander, deken, scheren of helemaal niets??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 19:13

Hallo,

Ik heb een ijslander en rijd ongeveer 3 a 4 keer in de week, vrij intensief aangezien ik conditie aan het opbouwen ben voor endurance. Wanneer ik gereden heb, is ze echt zeiknat... Ze heeft een stal met uitloop en staat daardoor eigenlijk vrijwel altijd op de wind (ze staat nl bijna altijd buiten) Nu weet ik momenteel echt niet wat ik moet doen... Ik heb vandaag een wollen zweetdeken gekocht zodat ik deze na het rijden op kan doen. Maar al het zweet verwijderen zal deze deken ook vast niet doen. Toen ik vanmiddag aan mijn dierenarts vroeg wat ik moest doen, had hij het advies om een streep op haar lichaam te scheren en dus ook met dekens te gaan werken. Weer een ander zegt dat ijslanders hard genoeg voor zijn om na de zweetdeken ze gewoon weg te zetten.... Natuurlijk stap ik altijd 15 minuten uit zodat ze goed op adem is.

Weet iemand wat ik moet doen?? Ik heb nu echt geen flauw idee meer... gewoon een deken op doen zal nu niet meer gaan aangezien haar vacht al erg dik is.... HELP!!

Bij voorbaat dank!!!

boeflover

Re: ijslander, deken, scheren of helemaal niets??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 19:19

blijkbaar heof je bij een laag of erg laag streepmotief(zie het scheertopic) geen deken op. ik ga dit waarschijnlijk zelf ook bij mijn fjord doen die 24/7 buitenstaat met een schuilstalletje. hij is idd ook al snel in het zweet. dekens vind ik zelf teveel gedoe. ook omdat het misschien kan gaan schuren aangezien hij hem dan toch weinig af heeft(enkel met rijden(

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 19:25

Een van de ijslanders hier op bokt, ik weet zo niet welke, had ook zo'n streep. Aan de onderkant van de hals was een stuk haar weggeschoren.
Je zou het in het ijslandertopic op de HK kunnen vragen, of Roskur op bokt (al is die even weg), zij traint ook voor endurance met haar ijslander. Succes!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 19:52

Vraag het idd eens aan Roskur hier op bokt. Die rijd ook endurance met haar ijslander en heeft bij hem vorig jaar volgens mij ook een streep geschoren...

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 19:54

Mijn shetlanders scheer ik een strook over hun hals. Dan kunnen ze al een stuk beter hun warmte kwijt en kunnen ze zonder deken blijven staan. Helemaal onbezweet hou je ze niet, maar ik vind het een super oplossing!

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 20:15

Ja dat zou ik ook doen wat dennis zegt, ik zou hem niet helemaal scheren, want ik vind dat dat tegen hun natuur een beetje in is, en dan houden ze ook geen weerstand in de winter, gewoon een dikke deken op doen