Barefoot standard vs Randol's Canadian Trec (boomloos)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

SusKu

Barefoot standard vs Randol's Canadian Trec (boomloos)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 16:39

Overweeg een boomloos zadel aan te schaffen Barefoot Cheyenne (standard) of misschien wel Randol's Canadian Trec.

Heb via www.boomloosrijden.nl een Barefoot Cheyenne standaard testzadel aangevraagd (maat 2 in de kleur bruin). Vindt de Barefoot Cheyenne standaard zadels erg mooi en het lijkt me een enorme verrijking voor het ruiter paardgevoel. Zit met smart te wachten op het testzadel.

Maar nu is mij een Randol's Canadian Trec aangeboden, welke qua uiterlijk vergelijkbaar is met de Barefoot Cheyenne standard. Het zadel zal worden gebruikt op een grote tuiger met hoge schoft en rugwervel.

Zover ik heb kunnen uitvinden is er nogal een prijsverschil in de adviesverkoopprijs:
€399 Barefoot Cheyenne standard, kaal/exclusief beugels
€460 Barefoot Cheyenne standard, inclusief beugels
€350 [i]Randol's Canadian Trec[/], inclusief beugels

Nu ben ik benieuwd of iemand me wat meer kan adviseren over deze zadels. Misschien iemand ervaring met beide zadels? Wat is het verschil tussen deze zadels, zoals kwaliteit…

Zie jullie reactie graag tegemoet,
Groeten Susanna

Kitty_

Re: Barefoot standard vs Randol's Canadian Trec (boomloos)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 18:05

Ikzelf zou gaan voor de barefoot. Wij rijden ook op een barefoot type cheyenne maat 2 in het bruin
Ik vind dat je bij barefoot veel meer service kunt krijgen. Je geeft al aan dat het zadel voor een tuiger is met een hoge schoft. Bij barefoot kun je verschillende vormdelen (pommels) krijgen voor bijvoorbeeld meer schoftruimte. Ook heeft barefoot veel meer keuze in dekjes dan Randolls.
Ik heb gehoord dat de kwaliteit van radolls een stuk minder is dan die van barefoot.
Er zullen vast wel meer mensen hier op bokt zijn die je tips kunnen geven.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 18:25

Ik heb inderdaad ook verschillende verhalen gehoord dat randols erg slecht inelkaar gezet zijn, minder service en dat de vorm slechter is.

Ik ben ook opzoek naar boomloos en heb ook een barefoot test zadel aangevraagt Ik hoop je binnenkort te kunnen vertellen wat ik ervan vondt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 18:32

je krijgt spijt van randoll, ik heb ervaring met beide en je zal zelf merken dat de barefoot kwalitatief veel beter is en ook lekkerder zit, in ieder geval loopt bij de BF de seatsaver door zodat je geen rand voelt achter bij je billen. randoll is een ouderwetse copy van de BF. en idd zoals gezegd wordt is de service veel beter bij BF. je kan ook een pb sturen naar pmarena hier op bokt, ze is het verkooppunt hier in Nederland van de BF. succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 18:44

Mazzelmeid op bokt bezit een Randolls, je zou haar kunnen pb-en, zelf ben ik ook voornemens om mettertijd zo'n ding erbij te kopen.

Ik zou alleen in jouw geval voor een Torsion gaan, dit omdat jouw paard dus een hoge schoft heeft. Boomloze zadels zijn toch meer geschikt voor paarden met geen of lage schoften. Torsion is een wat kwalitatiever merk, wat ook zijn zadels kan aanpassen voor hogere schoften.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 20:53

ik heb een Randols!

en ik vindt het een prima zadel.
erg mooi en stevig,niets op aan te merken!

ik heb ook een barefoot gehad,maat 1 was te krap en maat 2 te groot.

de Randols is een 1,5 precies wat nodig heb!

en er zal heus wel verschil van kwaliteit in zijn ,maar ik ben tevreden met de Randols!

nu moet ik er bij zeggen dat mijn bijrijdster op de Randols rijd en ik op mijn Amerikaanse westernzadel.

alleen met slecht weer stap ik op het boomloos.

maar mijn bijrijdster heeft het westernzadel afgezworen!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 22:35

Ik zou ook voor barefoot gaan. Ik heb zelf ook een barefoot, een heerlijk zadel. Nu reed mijn instructrice ook vaker op mijn zadel, en daarna de verzorgster van haar paarden. Allemaal vonden ze em geweldig. En toen heeft die verzorgster zich een randols gekocht, vooral voor de prijs, en de zadels leken op t eerste gezicht veel op elkaar. Maar toch is haar de Randols heel slecht bevallen. Slechte kwaliteit, en ze vond hem niet perfect zitten. Ze heeft hem ook weer snel verkocht.

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 07:30

randoll's is volgens mij "afgekeken" van een ouder model barefoot de nieuwe barefoot heeft veel verbeteringen...(zoals verwisselbare pommels erg handig voor een paard met een hoge schoft)
ik ga binnenkort een torsion testzadel bestellen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 07:41

Ik heb gisteren m'n barefoot testzadel weer naar de volgende gelukkige moeten sturen.
Helaas, want het was zo'n fijn zadel. Hij zat heerlijk en mijn paard liep er ook heel goed mee.
Hij heeft geen makkelijke rug en rugproblemen gehad. Maar met dit zadel heeft hij nergens last van. De DA heeft er ook naar gekeken en die vond dit zadel beter op mijn paard liggen dan een zadel met boom.
Dus dit zadel is perfect voor ons.

Als ik mijn oude zadel(s) verkocht heb ga ik een barefoot kopen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 08:35

Maya schreef:
Torsion is een wat kwalitatiever merk, wat ook zijn zadels kan aanpassen voor hogere schoften.

Ook bij de barefoot kun je tegenwoordig speciale pommels krijgen voor hoge schoften. Dat assortiment wordt echt steeds groter.

Maar om even terug te komen op de vraag van de ts, ik zou voor de barefoot gaan. Toch een stukje meer kwaliteit.

GCH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 11:42

Ik heb zelf 2 barefoot zadels, een zwarte met westernbeugels en een bruine met normale beugels.
Ze bevallen mij enorm goed en voor nooit meer iets anders

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 15:40

Mijn paard kreeg alleen wondjes van die speciale barefoot singel.
Toen heb ik mijn eigen dressuursingel eraan gehangen, dat ging ook goed.

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 19:02

Heb geen ervaring met de randoll maar weet wel dat de barefoot een superzadel is. Ik zou er graag zo een bij willen hebben maar heb helaas geen centjes. Daarnaast vind ik mijn dressuurzadel te fijn zitten om die weg te doen en alleen boomloos verder te rijden.

Het is in het begin wel even wennen met een boomloos zadel maar je voelt wel meteen al vanaf de eerste keer dat je erop zit dat het heel "anders" maar heel oke is.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 19:04

Je zit veel meer op je kont op zo'n zadel. Dat vond ik het grootste verschil.

SusKu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-05 14:16

Ik ga morgenochtend het Barefoot testzadel ophalen (is in de buurt dus rij ff op en neer) Ben heel benieuwd…

Susanna

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 16:22

Veel plezier ermee. Ik was er meteen weg van

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 16:38

op stal hebben we zowel de randoll als de barefoot, de tweede blijft veel mooier! Is kwalitatief ook een stuk beter.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 16:48

ik heb destijds mijn eigen beugelriemen en beugels (engels) en singel aan de barefoot gehangen.
als de barefoot inderdaad kwalitatief beter is dan de randolls zou ik me niet besparen op die 70,-
vergeet niet dat het speciale dekje ook zo'n 100,- is. al betwijfel ik of die door iedereen gebruikt wordt.