Inloop tips voor leren rijlaarzen gevraagd?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Kelschrover

Inloop tips voor leren rijlaarzen gevraagd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 11:18

Hallo Allemaal

Ik heb voor het eerst leren rijlaarzen gekocht. Allemaal hardstikke leuk, maar wat een pijn!!! Vooral in mijn knieholtes. Volgens de verkoper moet het zo hoog omdat de laarzen nog inzakken. Oke dat kan ik ook nog begrijpen, maar hoe zorg ik dat dat inzakken een beetje sneller gaat?

Ik had al een tip van iemand. Dat was de binnenkant van de laarzen nat maken en er dan veel mee gaan fietsen. Nat maken heb ik al gedaan, maar dat fietsen heb ik geen tijd voor en geen zin in.

Heeft er misschien iemand een gouden tip. Het liefst snel en makkelijk, want ik heb het gevoel dat ik al een week in het gips zit.

Alvast bedankt.

Groetjes Kelly

KozieZ

Re: Inloop tips voor leren rijlaarzen gevraagd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 11:26

er is geen snel en makkelijk tip voor het inlopen van je rijlaarzen. Je kan er wel in het begin inleghakjes indoen. Omdat je been dan iets hoger in je laars komt, heb je waarschijnlijk minder last van je knieholtes.

Ik zou zeker niet gaan knoeien met water of gaan traplopen/fietsen, daar worden je laarzen namelijk niet mooier van.

Gewoon er veel mee gaan rijden is het beste voor je laarzen. Je benen wennen er vanzelf aan en als je vaak genoeg rijdt, gaat dat inzakken best snel.

Je laarzen behandelen met Wax wil het inzakken ook nog wel versnellen, maar daar moet je dan dus ook mee ophouden als ze gezakt zijn, anders worden ze te soepel en zakken ze te ver.

Succes met inrijden!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 11:40

inderdaad...niet nat maken van binnen...daar worden ze niet beter van...gewoon even pijn lijden, haha

Kelschrover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 11:57

PriscaZ schreef:
er is geen snel en makkelijk tip voor het inlopen van je rijlaarzen. Je kan er wel in het begin inleghakjes indoen. Omdat je been dan iets hoger in je laars komt, heb je waarschijnlijk minder last van je knieholtes.

Ik zou zeker niet gaan knoeien met water of gaan traplopen/fietsen, daar worden je laarzen namelijk niet mooier van.

Gewoon er veel mee gaan rijden is het beste voor je laarzen. Je benen wennen er vanzelf aan en als je vaak genoeg rijdt, gaat dat inzakken best snel.

Je laarzen behandelen met Wax wil het inzakken ook nog wel versnellen, maar daar moet je dan dus ook mee ophouden als ze gezakt zijn, anders worden ze te soepel en zakken ze te ver.

Succes met inrijden!

Die tip met dat hakje heb ik veel aan. Voor de rest is het aardig te doen. Het is vooral die knieholtes die het probleem zijn. Je zegt alleen dat ik veel moet rijden, maar dat is nu echt nog onmogelijk! Ik zou niet eens op het paard kunnen komen. hahahha. Probeer iemand met twee gipsen benen maar eens op een paard te zetten. Laat staan rijden.

Ik ben ook zo bang dat die laarzen echt te hoog zijn. Is het echt normaal dat het zo'n pijn doet daar?

Kun je die hakjes trouwens gewoon bij de paardenwinkels kopen of is dat iets dat je in elke schoenenzaak kunt krijgen?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 12:56

Veel fietsen, traplopen, enz

XLC70

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 13:38

Een rits is laten zetten, IDEAAL!!!!
Als je laarzen pijn doen in je knieholtes dan laat je de rits een stukje open aan de bovenkant! Zo loop je ze wel in, maar heb je geen pijn! Het is trouwens ook ideaal met opstijgen, ik doe mijn ritsen pas helemaal dicht als ik op het paard zit!!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 15:52

idd toch fietsen... en ze aandoen als je een stukje gaat wandelen.

het is normaal dat ze de eerste tijd pijn doen in je knieholtes. veel invetten wil idd ook helpen.

Nat maken kan, maar heeft alleen zin als je ze daarna ook echt gebruikt. (dat wordt dus met natte benen rijden).

Veel geduld en pijn hebben is eigenlijk de enige echte oplossing

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 15:58

Kelschrover schreef:
Je zegt alleen dat ik veel moet rijden, maar dat is nu echt nog onmogelijk! Ik zou niet eens op het paard kunnen komen. hahahha. Probeer iemand met twee gipsen benen maar eens op een paard te zetten. Laat staan rijden.

Ik ben ook zo bang dat die laarzen echt te hoog zijn. Is het echt normaal dat het zo'n pijn doet daar?

Kun je die hakjes trouwens gewoon bij de paardenwinkels kopen of is dat iets dat je in elke schoenenzaak kunt krijgen?

Dan met een krukje erop of je laten helpen. Ik weet nog wel hoe het was om er de eerste keren op te gaan hoor, geen pretje, maar je bent er dan wel het snelst doorheen (heb 2 paar leren rijlaarzen)

Het is echt normaal. De laarzen zakken meestal nog 2 vingers.

Kun je in de ruitersportzaak en bij een schoenmaker kopen.