WIE KAN MY HELPEN? wat moet ik voor dit paard nog geven?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Stippie

WIE KAN MY HELPEN? wat moet ik voor dit paard nog geven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 07:53

hallo,

ik heb van een kennis een paard aangeboden gekregen dat ik erg graag wil hebben ivm zijn karakter, maar er mankeert eigenwlijk wel veel aan het paard. (voor buitenstaanders, die niet 'verliefd' op hem geworden zijn)

het zit namelijk zo,
-het paard is een ruin van 16 jaar,
-hij heeft goede afstamming (notaris x consull),
-hij is tot +/- M2 getraint
-hij heeft een gouden karakter, ook op straat.
-hij is mooi vos met erg lichte manen en staart (echt een plaatje om te zien zegt iedereen),
-maar hij is blind aan een oog
-hij heeft een stijl voetje en een plat voetje, waardoor hij (nu nog) onregelmatig loopt en hij was ook scheef bekapt (wat een ouder paard natuurlijk zeker niet kan gebruiken)
-hij heeft ook nog al de neiging tot weven
-hij kan ook zeer zeker niet alleen staan.
-hij heeft wel goed hard beenwerk, doordat hij een heel aantal jaar heeft stil gestaan door een blessuure in zijn borst en zijn baas heeft al een hele tijd geen tijd gehad hem te rijden (daarom doet hij hem nu weg), al rijd hij zo met je weg na zo een tijd te hebben stil gestaan.

ik heb het paard zelf al op stal en hij bevalt me heel goed, dus ik weet zeker dat ik hem hebben wil. maar zijn oude baas vind dat ik zelf maar moet zeggen wat ik er voor over heb.
nou ik heb niet echt een idee. (al weet ik al +/- wel wat ik voor hem betaal) maar nu wil ik graag weten, wat denken jullie dat zo een paard op zou moeten brengen??

Jacimatho

Re: WIE KAN MY HELPEN? wat moet ik voor dit paard nog geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 08:00

Hij is al wat ouder, heeft wel een goed afstamming maar daar kun je niets mee ( ruin ), wedstrijden is niet meer mogelijk dus alleen voor recreatief gebruik.
Hij heeft stalondeugden ( weven, bang om alleen te zijn ) en een geschiedenis van langdurige blessures, verder heeft hij afwijkingen aan de voeten.
Dan nog blind aan een oog..........

Ik zou zeggen, gratis en dan verzeker jij het dier van een lekker leventje met goede verzorging.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 08:05

jacimatho schreef:
Hij is al wat ouder, heeft wel een goed afstamming maar daar kun je niets mee ( ruin ), wedstrijden is niet meer mogelijk dus alleen voor recreatief gebruik.
Hij heeft stalondeugden ( weven, bang om alleen te zijn ) en een geschiedenis van langdurige blessures, verder heeft hij afwijkingen aan de voeten.
Dan nog blind aan een oog..........

Ik zou zeggen, gratis en dan verzeker jij het dier van een lekker leventje met goede verzorging.

Mijn paard heeft ook een stijl voetje en een wat platter voetje, en die kan er uitstekend mee lopen (ook 16 jr.). Ik denk dat je als je hem weer ff laat bekappen en het bijhoudt, er best een kans is dat die wel weer goed gaat lopen. Wat Jacimatho al zegt, probeer of je hem met een tehuis/verzorging gratis kunt krijgen... moet toch lukken denk ik zo

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 08:55

Ik zou het idd is proberen om een afspraak te maken, goed te huis tegenover paard gratis overnemen..
Opzich vindt ik dat er niet eens zoveel 'mis' is met het dier hoor, blind aan 1 oog maakt niets uit, je kan er dan gewoon nog alles mee, die voeten kunnen door een goede bekapper gewoon weer gezond en normaal worden, 'stalondeugden' hebj e niet als je je paard gewoon niet alleen zet, ze horen ook niet alleen, het zijn kudde dieren.
Het dier is dus wel leuk in de omgang, heeft veel ervaring, lijkt mij best een leuk dier Je kan er volgens mij, als zijn voeten weer gezond zijn, ook echt wel weer wat mee starten hoor. Slachtprijs zou ik er iig wel voor geven

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 09:08

ik denk ook dat ze blij mogen zijn dat iemand gratis de zorg van hen overneemt.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 09:12

Gratis zou leuk zijn, maar op zich zijn alle zaken die je opnoemt te verhelpen of te voorkomen. Van dat blind zijn aan 1 oog heeft hij niet veel last.

Maw: met goede verzorging en training zou je met dit paard inderdaad nog gewoon een startkaart kunnen aanvragen.

Je kunt gratis altijd proberen maar ik kan me voorstellen dat de eigenaar dit niet reeel vind. De slachtprijs lijkt me redelijk .

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 09:17

16 jr is nog niet heel erg oud,blind aan 1 oog is ook niet heel erg.

en zo te lezen vindt je hem erg leuk,ik zou zeggen zo`n 400/500 euro.

wij hebben op onze pensionstal 3 oude manege paarden staan van 25 en ouder en deze lopen nog prima.

deze paarden zijn nog lang niet afgeschreven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 09:21

mag ik vragen wat jij er voor over hebt?

mijn_sgattuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 09:21

@mirgino voordat je hem helemaal goed hebt is ie al 17/18 om dan nog te gaan beginnen dan kunje er nie veel meer uithalen vind ik ik ben het met @aplpe eens dat hij de slachtprijs wel waard is maar niet meer denk ik

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 09:22

Apple schreef:
Gratis zou leuk zijn, maar op zich zijn alle zaken die je opnoemt te verhelpen of te voorkomen. Van dat blind zijn aan 1 oog heeft hij niet veel last.

Maw: met goede verzorging en training zou je met dit paard inderdaad nog gewoon een startkaart kunnen aanvragen.

Je kunt gratis altijd proberen maar ik kan me voorstellen dat de eigenaar dit niet reeel vind. De slachtprijs lijkt me redelijk .

Ja hier ga ik helemaal mee akkoord

Hafie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 09:25

Ja, om er zelf een prijs oor te verzinnen is natyyrlijk moeilijk.
Je kan denk het beter aan de baas over laten en dat je het zelf niet weet.
Ik denk dat zin oude baas al blij is dat hij een lief baasje heeft gevonden die er alles mee wilt doen en dat is natuurlijk al onbetaalbaar wan ik dnek als jij hem niet ahd genomen wat had er dan mee gebeurd

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 09:29

gratis overnemen...dat doet bijna niemand!

en je kan nog jaren plezier hebben van hem,ik heb hem niet gezien en weet dus niet hoe hij eruit ziet.

maar een paard van 16jr moet je niet als slachtpaard zien.

of

hij moet er heel slecht uit zien en erg slecht lopen,maar dat is niet aan de orde dacht ik.
als er een goede smid komt die zijn hoeven weer `normaal`maakt zal hij ook beter gaan lopen.
en desnoods een masseur laten komen ,doen wij ook minimaal 1x p/j
als hij verder gezond is ,heb je hier vasrt nog een fijn recreatie paard aan.

maar wat heeft ze er zelf voor over???

Cil_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 11:56

Allereerst vind ik het super van je dat je een paard met wat gebreken een goed tehuis wilt bieden.
Ik bekijk e.e.a. van de andere kant, dus van de kant van de eigenaar. Ooit heb ik een ouder paard gratis weggeven, en daar spijt van gehad omdat er heel slecht (niet) voor gezorgd werd. Gratis weggeven doe ik dus nooit meer. Een bedrag van 200 tot 400 euro zou ik op zijn plaats vinden.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 12:05

Apple schreef:

Hier sluit ik me ook bij aan. Ik zou denken dat een bedrag van zo'n 400-500 euro best nog zou kunnen. Lager kan je altijd proberen, het feit blijft dat jij verliefd op dit paard bent, maar dat weinig anderen interesse zullen hebben in zo'n paard. Als jij hem niet neemt, zal er niet zo snel een andere gegadigde zijn, dus een heel hoog bedrag zal er niet gevraagd worden.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 12:14

Ik denk oko dat zo'n 500 euro wel netjes is voor zo'n paard, al is het maar als symbolisch bedrag.

Gratis zou ik niet op rekenen, daarvoor is hij eigenlijk toch nog te goed

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 13:48

de eigenaar die wou het paard eerst naar een manege doen... dus hij had wel een gegadigde.
ik heb zelf het geluk dat ik hoefsmid ben, dus die voetjes krijg ik ook wel weer goed. al duurt dat een tijd. want bij zijn oude baas waren de voeten wel gelijker geworde maar wel scheef. dus dat is corriegeren.
ik heb vroeger een paar keer op dit paard al gerede en toen was ik al fan van hem. dus dat scheeld. dat weven gaat iig nooit meer over, want dat doet hij hier samen met een andere er bij ook. (op stal dan en in de wei loopt ie rondjes)
en wat dat starte betreft, dat kan zeer zeker wel!!!
hij is nu al bijna klaar! vanaf januarie gaan we starte en verder ben ik hem ook een beetje recreatie western gaan rijden om hem goed los te krijgen en dat werkt super!
zijn baas die wist ook niet wat hij er voor wou hebben dus daar heb ik niets aan. hij zei alleen dat hij iig wel vond dat het paard al lang geen 500 waard was. en dat ik maar een bedrag mag verzinnen dat word gebruikt om een nieuwe pony voor zyn dochtertje te kopen.
dus jaaa.....
en ja, gratis is wel erg goedkoop heh zeker als ik bekijk dat zijn baas in principe erg aan hem, gehecht is, en op het het moment dat hij alleen tegen mij zei dat hij hem misschien wel weg wou doen dat hij dat niet eens zeker wist (en de dag er na had ik al gebeld dat ik hem wou hebbe)
maarja.. ik weet het niet zo... 300??

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 15:01

leg het voor aan hem,en wie weet is dat bedrag goed!

jij blij en hij blij ,toch?

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 21:34

Anders zeg je tegen hem dat je gewoon een pony voor hem koopt
Als je even rond kijtk heb je wel een leuke voor 300

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 21:55

In je profiel staat dat je er sinds een paar weken een nieuw paard bij hebt.
Als ik de omschrijving lees dan gaat dat over dit paard.
Hoe zit dat?? Heb je hem al gekocht?

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 07:50

ik heb het paard idd al ja!! ik wil m ook zeker niet kwijt! en ik wou hem al jaren hebben. maar nu vroeg ik me alleen af wat het dier in jullie ogen waard was.
ik heb het paard dan op dit momend op stal staan, een maandje ofzo maar heb nog niet betaald. dus vandaar...
en naar een andere zoeken is geen optie, aangezien ik dat niet mag van mijn ouders en ik gewoon echt helemaal gek op deze ben.
dus in principe is het alleen mijn vraag: wat vinden jullie een mooi bedrag?
meer omdat hij als je zo zijn beschrijving leest, dat hij dan gewoon niet zo goed is. en aangezien meer mensen hem niet zo super vinden zo via zijn beschrijving, maar als ze hem zien vinden ze hem weer een plaatje (met de alleen jammer van.... punten).
maargoed...
Ó en de pony hebben ze al een erg mooie valk hengst dus daar gaat het niet om. maar hij zei zo van, geef maar wat voor de nieuwe pony, omdat ik hun ken omdat ik de 'oude' pony heb ingerede.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 11:52

Oooooooooo

Als hij 500 teveel vind...pfoei...het is toch makkelijker dat hij het zelf zegt he
Ach, dan doe je 350, denk dat je dan wel aan de slachtwaarde zit en bedank je hem met een lekker borreltje

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 15:10

Nou als ze zo aan dat beestje gehecht zijn zullen ze hem niet aan een manege verkopen, lijkt mij??
Maarre geef er gewoon voor wat Sily al zegt of koop anders een dek en een hoofdstel voor de nieuwe pony ofzo... en weven is slecht voor zijn benen krijgt hij slijtage van dus zorg dat hij zoveel mogelijk buiten is en zorg voor veel afleiding..
Verder wens ik je veel plezier met je paardje....