wie weet er een plekje voor mijn 5 jarige ruin?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

xtvax

wie weet er een plekje voor mijn 5 jarige ruin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 07:45

Helaas heeft mijn 5 jarige paard zichzelf tijdens zijn vakantie in het weiland zo geblesseerd dat sport er niet meer inzit . Hij loopt er verder wel aardig op, maar werken zit er (voorlopig) niet meer in. Volgens de DA zal hij niet meer écht goed gaan lopen . Nu zoek ik eigenlijk een plekje waar hij (in elk geval 1 jaar) lekker rond kan dartelen. Na 1 jaar wil ik kijken of hij heeel misschien toch weer aan het werk kan. Probleem is dat ik er alleen weinig tot geen geld voor heb. Klinkt heel hard, maar er komt wel een ander paard voor in de plaats....en ik hou dan gewoon bijna geen geld over. Het hoeft niet bij mij in de buurt te zijn...als hij het maar naar z'n zin heeft. Hij is 1.68m groot. WIE O WIE KAN MIJ HELPEN....IK WIL HEM NIET MOETEN WEGBRENGEN!!!

pantarhei

Re: wie weet er een plekje voor mijn 5 jarige ruin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 08:38

soms kan je een paard op de wei kwijt voor minder dan E 100

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 09:18

Je moet keuzes maken in het leven en als jij de keuze maakt om een ander paard erbij te kopen dan zul je misschien ook de keuze moeten maken om deze weg te brengen.
Wat is voor blessure heeft hij?

xtvax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 09:49

Hij heeft een peesblessure, maar veel rotzooi erom heen veroorzaakt....verwoekering ed. Hij loopt nu helemaal zo slecht niet, maar ik weet dat het niet goed is. Het is (was) een heel getalenteerd paard...dus wil het een jaar aankijken. Wegbrengen kan altijd nog!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 09:53

Probeer iemand te vinden die een stuk land over heeft waar je paard kan staan. Ik heb er ook eens eentje de hele winter in het land laten staan omdat hij een peesblessure had en er niet mee te stappen was.

Debb_nOeff

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 10:05

Ik heb mijn oude pony naar een rusthuis gebracht misschien kan je vragen of dat die der bij mag...
de site is www.stichtingpaardenopvang.nl en dan kan je allemaal dingen vragen over hoe en wat....
Mijn oude pony heeft het reuse naar de zin ze staat niet meer daar maar bij mensen die der als gezeldschap pony wouden....

Succes mer zoeken Gr. Debbie

amber_steph

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 10:08

bij mij op stal kan ie staan, voor 80 euro in de maand(maar wel dag en nacht in de wei)..
de site is www.debameerhoeve.nl
ik weet t niet zeker, maar ik denk t wel..
op de site heb je meer informatie die je kan vinden

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 10:31

Tja, als je ervoor kiest om hem ook de winter dag en nacht op de wei te zetten dan weet ik ook nog wel wat. Maar zo'n plekje kan je wellicht ook dichterbij huis vinden? Dan heb je er net ff wat meer controle.

Tja en als je dierenarts zich negatief uitspreekt; wellicht moet je een second opinion vragen? Als er dan weer een uitzichtloze situatie wordt gegeven; en je wilt zelf verder in de sport, dan moet je wellicht toch de moeilijke beslissing nemen. Er moet toch minstens wel een kans aanwezig zijn dat je paard geschikt wordt als recreatiepaard. Want of je paard nou vrolijk wordt van jarenlang alleen maar als gezelschapspaard te dienen? En dan heb je 2 paarden te bekostigen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 10:34

Wat wil je met je paard gaan doen als hij wel geneest? In je profiel zie ik dat je al 3 paarden hebt en als je er dan nog eentje bijkoopt heb je er natuurlijk wel 4 als hij weer op knapt.
Als de kosten nu te hoog zijn hoe zit dat dan over een jaar?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 11:17

Een plek voor je paard weet ik niet zo gauw. Maar heb je al eens overwogen om je paard te laten opereren?
Je kunt namelijk kunstpezen in een paardenbeen laten zetten. Het fijne weet ik er ook niet van, maar ik wilde je alleen op deze mogelijkheid wijzen.

themi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 18:10

Ik zit zelf op het moment met het zelfde probleem.Paard is 6 maanden geleden geopereerd aan een gedeeltelijke doorgesneden buigpees en er is veel liteken weefsel weggehaald ( stond al 2 maanden op rust voordat hij geopereerd werd.Prognose was zeer slecht.

Nu 6 maanden en 2 scans later ziet het er toch zeer gunstig uit ( ondersteund met peescompositum en levercompositum )

Toch heb ik besloten dat hij zelf meer moet herstellen en sterker moet worden( spieren helemaal weg en zeer slap van het stilstaan )Ik denk dat de kans dat hij als rijpaard inzetbaar gaat worden het grootst is wanneer hij meer dan voldoende tijd krijgt om te herstellen.

Ik heb dus besloten hem volgend weekend naar Frankrijk te brengen voor minimaal een jaar.Dit ivm lagere kosten voor mij maar vooral ook ivm klimaat,ruimte en landschap dat optimaal is voor een paard om 24 uur per dag buiten te lopen met natuurlijke beschutting en een schuilstal.

Misschien heb je er wat aan, misschien niet.....

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 19:18

Op mijn oude stal bieden ze ook weidegang aan, was 50 euro per maand. Ik weet niet of dat nu nog 50 euro is, maar het is het proberen waard. Culemborg ligt op 20 autominuutjes van Utrecht.

Als je het nummer wilt stuur dan maar een PB-tje.

Sterkte met je paardje!

Masja

tam20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 19:42

De vraag is inderdaad wat je wilt, wil je dat hij s'nachts op stal staat of mag hij dag en nacht buiten.
Bij mijn stal hebben ze weet ik veel hoeveel hectare natuurgebied en daar kan je paard dus vrij rondlopen met vele andere paarden. Ik geloof dat dit zo'n 50 euro per maand is.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 20:04

Kijk uit met je paard naar Frankrijk brengen. Daar zitten hele goede adressen tussen maar ook hele slechte en omdat het ver weg is heb je er zelf geen oog op.
Ik ken helaas mensen die hele slechte ervaringen hebben daar. Wij hebben zelf wel eens wat jong spul in de opfok gehad daar en dat is prima gegaan.

themi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 20:09

Bedankt voor de waarschuwing Katja.Dit is inderdaad de reden dat ik dit ook alleen maar doe omdat ik de eigenaren ken( zijn Nederlanders )