Weekendje weg met de paarden, tips?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

manic

Weekendje weg met de paarden, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 06:57

Heeft iemand leuke ervaringen of goede ideeen voor een weekendje weg? Ik zou dolgraag met mijn paard er even tussenuit knijpen en dan het liefst ergens waar je gewoon lekker door een bos of over de hei kan rijden.

Ik wil het niet te gek maken qua afstand, anders ben ik meer bezig met heen en weer traileren dan iets anders. Ikzelf zit in de omgeving Amsterdam...

Zat zelf al te kijken in de omgeving Geldrop, maar dat is meer omdat ik daar via mijn werk goedkoop een hotelletje kan boeken.

ikke

Re: Weekendje weg met de paarden, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 07:08

Komt ie maar weer eens: www.nvvr.info
De NVVR organiseert dagritten, weekenden, kletsavonden, cusussen en clinics voor haar leden. Elke twee maanden krijg je de VrijRuiter met leuke artikelen, wetenswaardigheden en natuurlijk de agenda van de activiteiten.
Verder leer je natuurlijk een heleboel mensen kennen, waarvan sommigen goede vrienden worden, waarmee je buiten de NVVR om weer andere leuke dingen doet.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 07:20

Mmmm... ik weet wel wat leuks, maar dat is ver weg... de drunense duinen... Echt super om daar te rijden met je paard.... Je ziet alleen maar duinen om je heen en als je wil kan je het bos in... je kan er keihard in rengalop, maar ook rustige ritten maken.. echt heel leuk....
Ik heb wel een aantal foto's... als je daar interesse voor hebt hoor ik het wel

manic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 07:21

Naar de NVVR heb ik al eens naar zitten kijken, maar ik vond de agenda op de site altijd een beetje leegjes, maar dat kan er mischien aan liggen dat de site niet zo goed bijgehouden wordt?

Wat betreft het sociale plaatje, dat zou voor mij inderdaad geen slecht idee zijn, aangezien ik nogal een loner ben :-P

Voorheen was ik nogal beperkt wat betreft vervoer, maar hopelijk komt daar zeer binnenkort verandering. En nee, het wordt geen Landrover ;-] (helaas)

Wat betreft de Drunense Duinen. Klinkt geweldig, maar weet je ook ergens waar mijn paard kan logeren? Waar ikzelf logeer maakt me niet zoveel uit :-]

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 07:24

Wij gaan altij naar Kootwijk, is 45 minuutjes rijden met de Trailer. Camping "De Paalhoeve" zit midden op de Veluwe en buiten rijden is prachtig.
Het kost niet veel:
Box €17 per nacht incl. hooi, stro, mesten en voer
Hotel €50.00 incl. ontbijt / diner
of op de camping slapen of in een stacaravan

Het is er supergezellig. Bel ze maar eens:'
hotel: 0577-456252
stal:0577-456279
Je moet beiden bellen of er plaats is.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 07:28

Ehmm.. tja.. ik ken het omdat we daar altijd op ponykamp gaan.... ik kan je de naam van de boerderij wel geven zodat je kan vragen of ze daar ook paarden stallen. Wij zijn dan met een groep van bijna 30 paarden in de zomer, dus onze paardn staan dan dag en nacht in de wei....

De boerderij heet de Zandkant en hier zijn een paar foto's van de duinen

Afbeelding
Afbeelding
( er zijn ook grote stukken met alleen maar zand )

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 08:03

manic schreef:
Naar de NVVR heb ik al eens naar zitten kijken, maar ik vond de agenda op de site altijd een beetje leegjes, maar dat kan er mischien aan liggen dat de site niet zo goed bijgehouden wordt?

De site is inderdaad niet altijd helemaal up-to-date. Daarnaast is een weekend elke twee maanden ongeveer het maximum wat we kunnen doen; als we er meer gaan doen, krijgen we minder deelnemers per weekend
manic schreef:
Wat betreft het sociale plaatje, dat zou voor mij inderdaad geen slecht idee zijn, aangezien ik nogal een loner ben :-P

Voorheen was ik nogal beperkt wat betreft vervoer, maar hopelijk komt daar zeer binnenkort verandering. En nee, het wordt geen Landrover ;-]
(helaas)

Er wonen nogal wat leden in A'dam en omgeving, dat zou dus mogelijkheden bieden
Jammer dat je geen Land Rover hebt gekocht maar je kunt niet alles hebben in dit leven.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 09:14

ikke schreef:
Er wonen nogal wat leden in A'dam en omgeving, dat zou dus mogelijkheden bieden
Jammer dat je geen Land Rover hebt gekocht maar je kunt niet alles hebben in dit leven.

De enige die een beetje in aanmerking zou komen (ik heb nog niets gekocht) is een Freelander, maar ik ben er niet zo van overtuigd dat die net zo robuust is als de rest van de Landrovers. Het wordt nu waarschijnlijk een Mondeo... Meer dan genoeg om mijn 1.5 paards trailertje weg te trekken. Ga van het weekend kijken bij een paar dealers... hopelijk loop ik tegen iets passends aan. De Mondeo station markt is erg groot, dus ik denk dat ik wel kan gaan slagen.

En dan op pad natuurlijk!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 09:34

Liedje schreef:
Mmmm... ik weet wel wat leuks, maar dat is ver weg... de drunense duinen... Echt super om daar te rijden met je paard.... Je ziet alleen maar duinen om je heen en als je wil kan je het bos in... je kan er keihard in rengalop, maar ook rustige ritten maken.. echt heel leuk....
Ik heb wel een aantal foto's... als je daar interesse voor hebt hoor ik het wel

wij hebben met onze stal interesse om met een grote groep daarheen te gaan.
heb jij een site voor me waar info opstaat over, een gids en paarden verhuur ,voor degene die mee willen maar geen eigen paard hebben?

lijkt me erg mooi daar.

alvast bedankt!

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 09:40

@ mirgino- ik heb je een pb-tje gestuurd

JO93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 10:05

Wij gaan ook geregeld een weekendje weg naar Kootwijk en slapen dan ook bij de Paalhoeve. Erg leuk, eenvoudig slapen, goed eten en goede stal voor de paarden en niet duur.
Als je eens iets aparts wil moet je eens kijken op http://www.roodekoper.nl . Prachtig hotel midden in de bossen van Leuvenum. Zijn daar eens geweest toen we op meerdaagse trektocht waren met onze paarden. Best luxe hotel en mooie stallen op het landgoed zelf. Is alleen niet goedkoop.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 12:56

In het tijdschrift van de NVVR, de VrijRuiter, staan ook altijd wel advertenties van wat adresjes.
Bijvoorbeeld de Henriettehoeve in Wolfheze, Schutteshof bij Heerde (?), diverse adresjes in Drenthe, etc. Via de links van www.nvvr.info kun je ook een heleboel adressen vinden.

Luuxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 10:50

ben al regelmatig bij "onder de kastanje" in Kootwijkerbroek geweest. Heel erg leuk, superaardige mensen en een hele goede accomodatie. Je moet 1 drukke weg over steken en dan kan je uren over de veluwe rijden. Zowel aangespannen als onder het zadel.
Ze hebben een website www.onderdekastanje.nl.

veel plezier.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 13:01

Kom gezellig naar hier.Ik sta op een pensionstal in nijverdal direkt aan de holterberg.Dat staat voor flinke heuvels bos en heide.
Een stal kost je 15 euro per dag.Incl voer,mooie stal,gezellige mensen,evt binnen en buitenbak.En er zit vlakbij een camping,een hotel en een hostel.keus vollop.

kijk een op www.stal-olthuis.nl(wordt helaas niet goed bijgehouden)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 13:11

Texel is leuk
IMO ook best te doen met de reistijd (ongeveer 2 uur reistijd denk ik zo, inclusief de boot)
Je hebt hier gewoon echt alles (bos, strand, alles is dichtbij). Leuk om te rijden, maar daarnaast is er ook nog vanalles te doen/zien...

manic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 16:05

En ik heb ooit nog eens de belofte gehad van degene aan wie ik mijn vorige zadel verkocht heb dat ik gerust mijn paard bij hem in de wei mocht gooien als ik ooit naar Texel kwam :-P

Maar Texel is weer lastig met de auto... Houd het echter zeker in mijn achterhoofd.

Leuke tips in ieder geval!

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 16:09

Ik wilde zeggen : Drenthe maar dat is niet in de buurt van A'dam

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 16:17

manic schreef:
Maar Texel is weer lastig met de auto

Hoezo lastig met de auto?

manic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 22:00

Lastig met de auto omdat ik zelf nog geen trekauto heb. Ik was dus van plan om mijn stiefvader lief aan te kijken en te vragen of die me wou brengen en dan weer ophalen. Denk niet dat hij het ziet zitten om 4 keer met die auto + trailer op de boot te staan...

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 16:45

Je hebt een punt