deken kapot, terug betaling?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

deken kapot, terug betaling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 21:11

ok, het probleem:

ik heb vorige week aan een kennis een deken uitgeleend omdat ze net een nieuw paard heeft en het natuurlijk erg veel geld kost om meteen 3 of 4 dekens te kopen, en ik deze deken toch op het moment niet nodig had.
Nu had haar paard helaas besloten dat die deken niet naar haar smaak was, en heeft hem in de wei afgekregen en 'vermoord"
Deken is eigenlijk redelijk onherstelbaar beschadigd om hem terug te geven, dus gaf ze vandaag aan dat ze de deken wel zou overkopen.
Probleempje....... ik heb werkelijk geen flauw idee wat ik ervoor moet vragen.

Het is niet zo dat ik de deken te koop zou zetten omdat ik hem kwijt moet, want ik heb wel gewoon 2 redelijk waterdichte winterdekens nodig, en moet nu dus een vervangende kopen omdat ik er 1 kwijt ben.( maar dit mag gerust een 2de hands zijn)
maar ja, de deken was al wat ouder ( wel in redelijke staat) en het is een goede kennis.
dus mijn vraag is, wat zou een reeel bedrag zijn voor beide partijen?

Het is ( nou ja was ) een Weather Beta maat 185 zonder naden en ongeveer 200 gram. Gewoon een ouder model.

Dit is een oude foto van de deken vorig jaar.
( deken was hier vies en kletsnat van de regen en het zojuist rollen in de bak, maar heb geen andere waar hij opstaat)
Afbeelding

Margreet

Re: deken kapot, terug betaling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 21:13

Geen bedrag, maar gewoon een deken terug. Anders moet jij toch ook weer moeite gaan doen om er weer eentje te krijgen en dat vind ik niet terecht.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 21:16

ik heb er geen problemen mee om iets anders te kopen, ze kan er niets aan doen dat haar paard de deken heeft vermoord. het gaat mij erom dat ze de deken wil overkopen en ik (zonodig met een klein bedrag erbij) iets anders ervan kan kopen.

snoopy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 22:09

of ze moet de deken van jou overnemen of zorgen voor een andere dat lijkt mij een goede oplossing..

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 22:13

als je zo op internet rond kijkt wat 2 de hands dekens kosten,kom je al gauw rond de 40 a 50 euro voor de deken.

dit is maar schatting! je weet zelf wel hoe goed hij was toen ze hem kreeg.