Verveling op stal....

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_fjord

Verveling op stal....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 14:43

Mijn twee fjorden staan in principe altijd in de wei. We hebben een stal bij huis, die we alleen in het weekend gebruiken wanneer we met ze naar buiten gaan enzo.
Mijn merrie heeft nergens last van, die blijft rustig een nachtje staan daar. Maar onze ruin....
Hij stampt en schraapt de hele nacht over de grond (en er liggen stoeptegels op de grond dus dat maakt er veel lawaai ) en schopt tegen de staldeur aan. Ook heeft hij een rare tic aangeleerd, met zn tanden steeds langs het ijzer van de onderdeur.
Ik vind het vreemd want hij staat er dus maar heel weinig. Hoogstens 1 a 2 nachten per week. Hij heeft een zoutblok en een electrische drinkbak. Ook is zijn stal recht tegenover die van de merrie. Ze kunnen elkaar dus goed zien en zelfs aanraken met de neus. Voor ik ga slapen geven we ze altijd nog een plakje hooi, maar na een uurtje begint hij alweer.
erg frustrerend dus....
Hebben jullie een idee voor een oplossing? zou hij zich toch echt zo snel vervelen??

BleikjA

Re: Verveling op stal....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 15:22

mischien kun je er een inloopstal van maken ?? Je paard weet zelf wel het beste wanneer hij het koud heeft... (daarom zet je hem tog op stal ??)

Renske_fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 15:25

ow haha. nee ze staan op stal omdat we er dan mee gaan rijden. De wei is niet bij ons huis, dus we kunnen er geen inloopstal van maken.

BleikjA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 15:48

Oow zo

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 16:00

ik ben hier ook beniuwed naar, mn haflinger veulen sloopt ook alles

Prinnie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 14:47

Ha die Renske, Jij ook hier

Ik denk dat Vipje zich idd nogal snel verveeld.
Nou kan je van die ballen krijgen waar je brokjes instopt. Als je paard er mijn zijn neus tegenaan duwt vallen er elke keer een paar brokjes uit. Zo kan hij mss de hele dag bezig zijn om zijn portie brokjes op te krijgen, en verveeld hij zich niet zo. Ik zal eens kijken hoe die ballen ook al weer heten.

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 14:50

Zie het volgende topic over verveling: viewtopic.php?f=13&t=483537

Dat is nog een vrij recent topic. Daar kan dus verder gereageerd worden.
Deze gaat op slot.