11 jarige merrie met lichte artrose verzekeren. Hoe en waar?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

oosterhoff

11 jarige merrie met lichte artrose verzekeren. Hoe en waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 10:35

Iemand enig idee wat je nodig hebt om een paard in de verzekering te krijgen? Wat is een goede verzekering wat betreft ziektekosten koliek ed?
Ik heb mijn merrie nu alleen tegen dood verzekerd bij een onderlinge paardenverzekering bij ons uit de buurt. Ze heeft Artrose is dit nog iets waar ze bij de verzekering naar kijken? moet een paard gekeurd worden voor dat ze opgenomen wordt?

Mettetje

Re: 11 jarige merrie met lichte artrose verzekeren. Hoe en w

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 10:42

hai,

Ik heb zelf een verzekering bij Interpolis. Ook een ziektekostenverzekering. Per schadegeval betaal je zelf 20 %, met een minimum van 40 euro (hier zit je zo aan). De melding, het schadeformulier de afhandeling en het storten van het bedrag gaat erg snel!

Over het verzekeren van een paard met een "gebrek", volgens mij verzekeren ze je paard dan met uitzondering van de artroseplekken. Dus als daar iets mee gebeurt heb je pech.

Keuren is vanaf een bepaald verzekert bedrag.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 10:44

ze zal in ieder geval klinisch gekeurd moeten worden (tot 4000 euro?) en anders ook op de foto's; vaak komt ook iemand van de verzekering naar je paard kijken, al was dit bij mij niet het geval. Als je paard artrose heeft zullen waarschijnlijk de benen / delen van benen niet mee verzekerd kunnen worden; maar tegen koliek e.d. wel, maar volgens mij zit dit ook in de basisverzekering zonder ziektekosten?

Ik zit zelf ook via Interpolis, heb ze gelukkig nog niet nodig gehad, dus geen ervaringen rond de verdere dienstverlening daar.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 10:50

Wat kost een verzekering per jaar?
Ik zou mijn paard willen verzekeren voor medische handelingen en medicijnen.

hardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 10:53

Misschien heel stom geredineerd van mij, maar een paard met artrose hoeft niet alstijd kreupel te lopen en kan dan soms gewoon door een klinische keuring heen komen zonder een of ander op of aanmerking. Dan kan je je paard dus gwoon laten verzekeren. Als je paard boven een bepaalt bedrag is (Euro 4.000,-) moet hij wel op de foto en komt die artrose waarschijnlijk wel aan het licht en kan je paard daarop afgekeurd worden. Of je hem dan kan verzekeren? Dat weet ik eigenlijk niet. Volgens mij wel, maar wordt het artrosebeen uitgesloten, dus krijg je niks vergoed als het paard wat aan dat been krijgt.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 10:56

Ze hoeft iig niet hoger dan die 4500 te komen. Daar kan ik een leuk nieuw paard voor kopen dacht ik zo. Ik had ookal zitten denken dat ze waarschijnlijk wel door de klinische keuring heen zou kunnen komen.

hardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 10:57

oosterhoff schreef:
Wat kost een verzekering per jaar?
Ik zou mijn paard willen verzekeren voor medische handelingen en medicijnen.

Dit ligt dus weer aan het verzekerde bedrag en of je natuurlijk een gewone ziektekosten of uitgebreide ziektekostenverzekreing af wilt sluiten.

Ikzelf ben bij AMEV en ben daar ook over te spreken.

Neem anders gewoon even kontakt op met verschillende verzekeringsmaatschappijen en vraag wat folders aan. zo kan je ze makkelijk met elkaar vergelijken en kan je precies zien wat voor dekkingen ze hebben.

Suces in ieder geval