Prijzen opfok

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Patricia

Prijzen opfok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 10:14

Ik zal maar even bij het begin beginnen:

Ons veulen gaat maandag naar kennisen om daar een jaartje met een groep andere veulens door te brengen.
De veulens hebben daar beschikking over een grote weide met schuilstal. Bij erg slecht weer kunnen ze eventueel ook naar binnen.
De veulens worden, wanneer nodig, bijgevoerd met hooi en brok.
Ze staan er redelijk dicht bij het huis van onze kennisen en zullen goed in de gaten gehouden worden. Hoefsmid en dierenarts worden direct gebeld wanneer dat nodig is.

Nu is mijn vraag: Wat is een redelijk bedrag (per maand) om hiervoor te gaan betalen?
Of wat betalen jullie voor een opfok met deze faciliteiten?

Het is dan uiteindelijk de bedoeling om samen een prijs overeen te komen.

jubeltje

Re: Prijzen opfok

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 10:57

Zie zoekfunctie, maar van ongeveer 45 euro per maand in het zomerseizoen, tot hoe duur je hetzelf maakt.

Patricia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 11:00

Ik heb de zoekfunctie al gebruikt. Ik vind daar veel over opfok, maar niets specifieks over de prijzen ervan. Dus vandaar dit topic.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 11:04

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 11:28

ik betaal 80,- per maand (incl brok) voor mn jaarling en dat gaat straks iets omhoog omdat ze dan een jaartje ouder is. Alles wordt goed verzorgd en de rekeningen voor hoefsmid, wormenkuren etc moet ik er nog wel bij betalen.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 11:33

ik zit zelf te denken aan een 80-90 euro in de maand, maar er zijn nog goedkoperen opfokken her en der in het land.
Het grootste verschil en daarom is de prijs ook zo laag is dat ze van de winter op het land blijven staan. Bij heel veel opfok bedrijven gaan ze de loopstal in en worden ze elke dag naar buiten gelaten, Dit is een stuk arbeidsintensiever!
De prijs die ik noem is dan wel incl. brok en hooi/kuil(onbeperkt) onbeperkt hooi/kuil hebben ze echt nodig aangezien er geen voedingsstoffen meer in het gras te vinden zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 11:41

www.deburd.nl
Prijzen staan op de site.
Ik laat ze altijd wat vaker bekappen en ontwormen en betaal daar gewoon wat extra voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 12:02

Illindra, jouw link werkt niet?

Ik ken zelf niks, maar ben me ook al aan het oriënteren, vandaar de reactie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 12:16

Hmm, bij mij doet hij het wel, heb even de tekst gekopieerd.

Opfokken van hengst- en merrieveulens tot 3 ½ jaar

Het sociale gedrag van een paard wordt in een groep ontwikkeld.
In de groep kunnen wij uw paarden opfokken.
Vanaf een half jaar oud kunnen de hengst- en merrieveulens gebracht worden.
Ze kunnen blijven tot de leeftijd van 3 ½ jaar.

De ruime weidegang omringd door sloten met hoog water biedt de paarden een mooi zomerverblijf.
De paarden lopen in kleine groepjes. We hebben 110 ha weide beschikbaar op eiland De Burd bij Grou.

U kunt uw paarden ten allen tijden bezoeken. Het eiland is makkelijk te bereiken met de veerpont.

In de winter staan de veulens in de loopstal en de 1- en 2 jarigen in de kapschuren met een open front op De Flearbosk in de De Veenhoop. De paarden gaan twee keer in de week naar buiten in een ruime buitenbak.

Wij rekenen een jaarprijs per paard, inclusief 1 influenza, 2 keer bekappen en 3 wormkuren.
De prijs is 820 € excl. 6% BTW (869,20 € incl. BTW). Dit kan in 3 termijnen worden betaald.

Heeft u vragen neem dan contact met ons op.
Paardenopfokbedrijf 'De Burd'
Familie G. Talen
Telefoon (0512) 461464
Mobiele telefoon 06 23051071

Postadres
De Flearbosk 8, 9215 VP De Veenhoop, Nederland
E-mail deburd@hotmail.com

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 12:18

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 15:03

Zortan staat in Baarle Nassau in de opfok. Hij staat het hele jaar door op de wei met een schuilstal en er wordt om de zoveel tijd een ander stuk wei open gezet zodat er steeds vers gras is. In de winter wordt er hooi/kuil en brok bijgevoerd en in de zomer ook indien nodig. Hoefsmid, ontwormen en dierenarts zijn voor eigen kosten. Opfok kost € 80,= per maand.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 16:55

Mijn veulen staat in de zomer 24 uur buiten voor 80 euro (inc hooi, biks en liksteen)
In de winter gaat hij s'nachts naar binnen en ben ik 140 euro kwijt (inc hooi, biks, vlas en liksteen).
Hij kan in de winter ook buiten blijven met een schuistal en dan betaal ik ook 80 euro (inc alles)

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 17:23

Ik denk dat voor de TS 80-90 euro per maand redelijk is.
Ik sta bij www.hetparadepaardje.nl . De prijzen die voor nieuwkomers gehanteerd worden staan daar ook op.

Patricia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 20:25

Bedankt voor alle reacties!
Hier heb ik wat aan.

Ik weet zeker dat Alena het bij onze kennissen goed gaat krijgen de komende tijd (Afgaande op hoe hij onze paarden verzorgt tijdens onze vakantie. Die hebben absoluut niets te klagen gehad ).
Eigenlijk is dit voor het eerst dat hij een groep veulens een opfokadres biedt. Deels ook omdat hij zelf een aantal veulens heeft en het qua kosten aantrekkelijk voor hem is om zelf op te fokken.

Oh ja, mijn eerste berichtje was niet helemaal compleet. De veulens krijgen in de winter onbeperkt hooi en kuil bij. Brokjes krijgen ze dagelijks, tijdens de controle op ziektes, verwondingen enz.
En wanneer het weer echt te gek wordt gaan ze 's nachts binnen. Dat betekent: 's avonds om een uur vijf naar binnen tot 's ochtends elf of twaalf uur en dan weer lekker buiten spelen.
Alles bij elkaar lijkt me dit prima zo.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 04:55

Ik denk dat je heel erg boft met zo'n lekker plekje

Ik betaalde 45 euro 's zomers en 100 euro 's winters. Geen idee meer hoe die mensen heten, maar het was in Harich (Fr.).

's Winters liepen ze dan in loopstallen en kregen kuil bijgevoerd. Entingen, wormenkuren en bekappen werd apart op de rekening gezet

mai

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 08:11

Met deze faciliteiten heb ik bij meerdere advertenties gezien dat ze rond de 100 euro per maand vragen.

Patricia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 12:53

Bedankt allemaal! Nu heb ik zelf een goed idee van wat een gemiddeld bedrag is voor deze mogelijkheden.
Onze kennis wil het eigenlijk helemaal niet over geld hebben.
Wij zelf vinden dat we hem gewoon betalen. Voor niets gaat de zon op zeggen ze wel eens.
Nu kan ik hem zeggen wat een beetje een normaal bedrag is. (Al zal er nog wel overlegd worden).

Maar in elk geval heb ik daar zeker een goed plekje voor ons veulen en zal ze deze winter lekker nieuwe vriendjes kunnen maken en een beetje hard worden. (En ook nog een beetje dr brutale kunstjes afleren. Ze probeert namelijk nu al met haar vijf maanden onze driejarige de baas te worden.)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 13:01

Patricia schreef:

Maar in elk geval heb ik daar zeker een goed plekje voor ons veulen en zal ze deze winter lekker nieuwe vriendjes kunnen maken en een beetje hard worden. (En ook nog een beetje dr brutale kunstjes afleren. Ze probeert namelijk nu al met haar vijf maanden onze driejarige de baas te worden.)

Haha, nou ik hoop dat dat lukt met zo'n draakje
Ze kan namelijk ook daar de baas worden, maar maakt niet uit, toch, volgens mij heb je veel geluk met zo'n fijne plaats!