mieamore schreef:als het paard inderdaad papieren heeft en jij weet de afstamming van dit paard kan je het opvragen bij het stamboek.zijn er inderdaad papieren zal je dit bij de rechtbank uit moeten vechten.
zijn de papieren echt kwijt kan je nieuwe aanvragen maar dat kost meen ik 175.00 euro. maar dan moet het paard wel ingeschreven zijn bij het stamboek.
zo is het mij uitgelegd
Ja want in principe geven ze maar 1x papieren uit, dus als je paard inderdaad papieren blijkt te hebben, maar ze zijn 'verdwenen' en niet als verloren/gestolen aangegeven bij de politie, dan kun je er naar fluiten.
Met een chip kun je inderdaad wel achterhalen of hij ingeschreven staat in een stamboek.
Tja en voordelen voor de eigenaar om ze niet mee te geven... tja het paard kan theoretisch gestolen zijn. Maar laatst had ik het met iemand over een paard dat ergens te koop staat. die heeft wel papieren, maar de moeder van dit paard is door haar eigen zoon gedekt... inteelt dus; ik kan me voorstellen dat je zo'n paard beter verkoopt als leuk papierloos paard, dan als leuk paard zo'n papier.