water erin of niet?!!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

liltje

water erin of niet?!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-05 18:19

Mijn paardje is zo bang voor water. Ik heb al meerdere malen geprobeert om hem in een klein meertje in te krijgen, waar gewoon het zand naar beneden loopt dus hij kan gewoon zo in het water lopen maar hij doet het ecth niet. Hij vermijdt het liefst ook al het geregend heeft ondiepe plassen wat kan ik hier aan doen?!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: water erin of niet?!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 18:45

Tja...veel blijven oefenen...bij ons op stal staat een Paint die er eigenlijk ook niet doorheen wil maar de plas blokkeerde het hele pad dus hij moest wel...dan went hij wel...Moet je maar in een bak gaan rijden waar het vol water ligt...dan moet hij ook wel...Gheghe...beetje gemeen maar als je volhoudt gaat het vast wel... Succes!!

Riannetje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 19:53

Mijn bijrijdpaard wou er eerst ook niet in, maar toen was ik er eerste doorgelopen en toen volgde hij me gewoon en vond het niet zo eng meer, misschien ook eens proberen? en indd, Succes!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 20:23

Met een 'braaf' paard mee laten lopen en samen het water in laten gaan?

sterkte ermee

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 20:50

VvdD -> VMR

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 20:59

vooral heel veel oefenen, ookal wil je paard er niet in..
mijn pony was eerst een ramp met water! en nu kan ik met haar zwemmen!
heel vaak er naar toe gaan en vooral volhouden, en idd achter een braaf paard aan gaan..
sinds mn pony 1 x gezwommen heeft loopt ze zo altijd het water in en vindt ze het geweldig!

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 23:29

Met een braaf paard ervoor erin zou je kunnen proberen. Mijn pony vind water totaal niet eng, maar is wel bang 'weg te zakken' in vreemd water. Ze checkt dus eerst de bodem door te stampen. Als ze het dan nog niet helemaal vertrouwd helpt het bij mij als ik er eerst in ga staan en dan een beetje aandring. Dan loopt ze er zo in.

Ik heb trouwens ook een paard gekend dat enkel achterwaarts het water in wilde...

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 23:35

ik heb het zelfde probleem met mijn paardje.. afspuiten vind hij niet eng maar door de water bak.. echt niet!
en het lukt nog steeds niet..
hij durft nu vanaf de rand van het water te kijken maar verder gaat hij echt niet..
en ook ik weet niet hoe ik het voor elkaar moet krijgen..

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 00:56

Die van mij gaat alleeen ook nooit never het water in, mar als er een paardje voorop gaat volgt ze zo.
En dan vind ze het geweldig en is ze alle angst vergeten.

liltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 09:22

Myra1 schreef:
Met een braaf paard ervoor erin zou je kunnen proberen. Mijn pony vind water totaal niet eng, maar is wel bang 'weg te zakken' in vreemd water. Ze checkt dus eerst de bodem door te stampen. Als ze het dan nog niet helemaal vertrouwd helpt het bij mij als ik er eerst in ga staan en dan een beetje aandring. Dan loopt ze er zo in.

Ik heb trouwens ook een paard gekend dat enkel achterwaarts het water in wilde...

Mijn paardje rijdt vaak samen met een grote fries een die durft wel het water in maar, wat ik ook doe ricky (mijn paardje)wil hem maar niet achter in gaan zelf als ik in hetw ater gaat staan komt hij niet?! .... ik ben hopeloos

liltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 09:49

Myra1 schreef:

Mijn paardje rijdt vaak samen met een grote fries een die durft wel het water in maar, wat ik ook doe ricky (mijn paardje)wil hem maar niet achter in gaan zelf als ik in hetw ater gaat staan komt hij niet?! .... ik ben hopeloos

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 17:51

En waarom moet hij zo nodig door een plas heen

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 18:04

omdat ik heel graag marathon met hem wil gaan rijden.. en hij dan toch echt door het water moet..

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 18:06

Buxy schreef:
omdat ik heel graag marathon met hem wil gaan rijden.. en hij dan toch echt door het water moet..

huh

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 18:19

voor de verduideliking.. mijn paardje loopt voor de wagen.. en dan wil ik graag wedstrijden gaan rijden, en daarbij is dus alteid een waterbak, dus zou het heel erg handig zijn als hij er doorheen ging..

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 18:21

Buxy schreef:
voor de verduideliking.. mijn paardje loopt voor de wagen.. en dan wil ik graag wedstrijden gaan rijden, en daarbij is dus alteid een waterbak, dus zou het heel erg handig zijn als hij er doorheen ging..

Aha op die fiets, nou dit meisje rijdt geen wedstrijden met Ricky, waarbij water nodig is..

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 18:43

aw ja oke.. maar er zijn dus mensen in dit topic met het zelfde probleem die het wel nodig hebben om het paard te water te krijgen..

liltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 18:09

Olympia schreef:
En waarom moet hij zo nodig door een plas heen

Het is maar om een voorbeeld te geven, Brigitte.
Ik zou graag eens met hem op het strand het water in willen.
Ik nam die plas alleen even als voorbeeld.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 21:25

liltje schreef:

Het is maar om een voorbeeld te geven, Brigitte.
Ik zou graag eens met hem op het strand het water in willen.
Ik nam die plas alleen even als voorbeeld.

Dan zou ik hem gewoon is lekker mee aan de hand meenemen door het park en hem door de plassen laten lopen zonder dat je erop zit, maybe doet ie het dan wel..

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 21:40

haha zo slim is hij wel.. dat doet hij dus niet.. hij stopt voor de plas.. en dan geen stap verder..

annewarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 23:10

Als je dan toch wil oefenen om hem te leren door het water te lopen zou ik het zo doen.......ten eerste veel geduld, niet boos worden of zo .( het paard moet vertrouwen in jou hebben) Zelf voorop gaan als een echte leider met wat lekkers . Dan met een klein plasje proberen. Wil hij niet, proberen te verleiden met het lekkers.

1 voetje erin, al is het maar een centimeter, wat lekkers en belonen enz. Wil hij echt niet, geen lekkers en het de volgende dag weer proberen.

Tenslotte als het goed gaat steeds een stapje verder, dus leren dmv beloning!

Auky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 11:28

Antwoorden zijn inmiddels al niet meer nodig, Ricky gedroeg zich voorbeeldig op het strand

liltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 08:40

jah he kim was geweldig maar de laaste x