wat moet ik nou,, deken wel op of niet?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Naomi_Star

wat moet ik nou,, deken wel op of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-05 18:11

haay
Bij mij op stal zijn er nogal verschillende meningen over dekens op doen! en omdat ik er helemaal gek van wordt en overal wel een beetje logica in zit dacht ik laat ikhet eens hier zo gaan vragen wat andere ervan vinden

Ik heb een paard die door mishandeling een rugblessure heeft opgelopen ( die is verholpen door fysiotherapie) ik rij er nu best wel intensief mee en ze zweet dus snel. Wat dus eeuwen duurt voordat ze weer droog is in de winter. en als ze geen deken op heeft krijgt ze nog meer haren dus duurt het drogen nog langer,, toch?

Ik heb nu dus besloten om de deken er op te doen maar wil gewoon ff weten wat andere doen en wat hun logica er voor is!
dus ik hoor het wel

dobbel

Re: wat moet ik nou,, deken wel op of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 18:21

Ik zou er zeker een deken op doen, dan voorkom je in iedergeval dat ze nog meer haar krijgt, Je moet doen waar je jezelf goed bij voelt en je niks van anderen aan laten trekken,

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 18:23

Mijn IJslander staat dag en nacht buiten, heeft een behoorlijk dikke en lange vacht en die krijg ik ook echt niet droog gestapt na een rit.
Maar hij gaat gewoon de wei weer in zonder deken. Hij rolt even in het zand, en dan is hij alweer bijna droog.
Dus een deken is dus niet echt noodzakelijk. Maar dat moet ieder voor zich weten natuurlijk. Ik vind het ondingen en anderen zweren erbij.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 18:46

ik zou het ook doen.. bijv. als je 's middags hebt gereden doe je de deken op en dan haal je hem er 's avonds weer af beter te warm dan te koud

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 20:18

er is hier een speciaal dekentopic voor geopend waar je al je vragen kwijt kan.............

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 20:22

wan schreef:
ik zou het ook doen.. bijv. als je 's middags hebt gereden doe je de deken op en dan haal je hem er 's avonds weer af beter te warm dan te koud

Ik kan niet 2x per dag komen dus dit is geen optie voor mj
Momenteel is dat heel gemakkelijk voor mij deze winter
Hij wordt waarschijnlijk dit jaar niet meer bereden dus er gaat geen deken op

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-05 22:10

Thank you,, ik heb de deken er gewoon opliggen en ze vindt het ook niet echt erg,, en idd wat andere op stal ervan denken maakt ook niet zo heel erg veel uit maar soms is het wel irritant als er zoveel meningen zijn,, dan kan je het maar beter aan mensen van buiten de stal vragen

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 22:12

ik zou ook gewoon de deken erop liggen vooral als hij naar stal gaat, want dan kan hij niet meer rollen in het zand om op te drogen

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-05 22:13

vlasta schreef:
er is hier een speciaal dekentopic voor geopend waar je al je vragen kwijt kan.............

sorry ik had dit niet gezien volgende keer zal ik dan maar beter kijken