Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
felicity schreef:Waar slaat dat nou weer op?
Dat als het geen dekhengst word de ballen er maar af moeten. Als een man en vroew geen kinderen willen zeg je toch ook niet tegen die man van laten we je maar helpen?
En waarom zouden hengsten een eenzaam bestaal leiden? Is maar net hoe ze opgegroeid zijn. Mijn hengst blijft hengst. En mijn oudere ruin staat erbij voor de gezelschap.
) en dan een leuke ruin er bij zetten, dat kan echt heel goed (lijkt me met die merries in de buurt ook een beter idee). Succes! Lintjuuuh schreef:Als je je hengst niet als dekhengst wilt gebruiken kun je hem inderdaad beter castreren. Je moet wel bedenken dat zo'n beestje ook alleen maar gek wordt van zijn eigen hormonen. De hengst ziet altijd andere paardjes maar mag er nooit bij. Wat is het nut van hengst laten als je hem toch niet wil gebruiken als dekhengst..
sherwood schreef:Ook zo lekker kort door de bocht![]()
Wel eens aan gedacht dat er ook hengsten zijn die niet gek worden van hun eigen hormonen? Ik heb hier veel hengsten staan, en er is er niet 1 waarvan ik zeg die wordt gek van z'n eigen hormonen. Alle jonge hengsten staan bij elkaar met 1 volwassen dekhengst er bij, en 2 ruinen. Gaat prima! De 2 andere volwassen hengsten zet ik niet meer samen, met de reden dat er gewoonweg te ruw gespeeld wordt. En er steeds weer vervelende wondjes waren, somds zelf iets grotere wondjes. Maar het was zeker niet kwaad bedoeld, want ze dronken samen uit de zelfde waterbak, voordat ze weer verder gingen met spelen. Daarbij zijn hengsten heel anders dan ruinen. En mijn persoonlijke mening is liever een vervelende hengst dan een ruin. Gaat natuurlijk niet altijd op, maar om even duidelijk te maken hoe ik over hengsten denk.
Zo staat hij dus ook bij alle hengsten als hij daar zin in heeft. Ook als ze hun eten krijgen, en ook zo vroeg in het voorjaar... Geen centje pijn. Die shet is snel en duikt lekker onder het draadje door als hij dat nodig vind. Maar meestal rennen ze samen rond.