Verandering van bouw mbt zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Cuento

Verandering van bouw mbt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 21:50

Hai,

Ik heb een paardje van iets ouder dan 2,5
Ik wil er op dit moment graag een zadel voor kopen.

Van 2,5 tot haar derde levensjaar zal zij qua bouw nog wel wat veranderen is mij verteld.

maar het zadel wat ik voor haar wil kopen is een Wintec pro....
Dat is een zadel met verwisselbare boom, dus een zadel die ik kan aanpassen mocht mijn paardje over een paard maanden een andere bouw hebben.

Ik begrijp dat het niet verstandig is om op dit moment een zadel te kopen zonder verwisselbare boom.

Maar wat vinden jullie van mijn idee van de wintec pro?
Reacties graag!!!!

P.s Ik zou zowiezo een wintec aanschaffen want ik vind dat gewoon een lekker zadel en heb het zadel ook gehad voor mijn vorige paardje.

Thanx...

judithh

Re: Verandering van bouw mbt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 21:52

ik zou zo wie zo geen nieuw zadel kopen...mijn paard heb ik gekocht op 3 jarige leeftijd en is nu 5 jaar oud, en ben nu inmiddels aan mijn 4e zadel toe vanwege zijn veranderingen qua bouw..

Cuento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 22:06

Okee, oeps. maargoed die wintec heeft dus een verwisselbare boom en blijkt op in principe elk paard te passen...

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 22:26

de boom is maar een deel van je zadel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 22:35

Ontopic, zo'n Wintec is een mooi starterszadel, eenvoudig aan te passen, lage prijs, maar wel kwaliteit. Ik heb het zelf ook voor mijn jonge paard gekocht, destijds 2,5, paar keer de boom verbogen, en inmiddels is ze uitgegroeid en heb ik er een westernzadel op liggen

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 22:44

Ook wij hebben na 2 leren zadels zo'n Wintec zadel gekocht. Mijn ervaring is dat het zadel bijna altijd wel past met de juiste boom. Wij gebruiken hem nu om onze 3-jarige merrie in te rijden. Groot voordeel is dat het een fijn licht zadeltje is. Als je paard bespiering begint te krijgen en het zadel ligt niet goed meer dan kun je voor weinig geld eenvoudig een andere boom erin doen. Als je een duur leren zadel hebt gekocht die na een half jaar niet meer past, dan moet je er altijd flink op toeleggen als je hem inruilt.

Cuento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 17:31

Jep, wintec vind ik inderdaad zo prettig omdat het zadel zelf helemaal niks weegt.
Nou dat zijn wel goede berichten van jullie. Ik zoek nu rustig naar een wintec pro of isabella werth.