nieuw paard kijken: poging tot bedonderen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

passepartout

nieuw paard kijken: poging tot bedonderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 19:17

Ben met mijn vriendin naar een paard gaan kijken voor haar. Het was een trip van 2 uur enkele reis.
Paard staat op een manege. Daar aan gekomen was iemand het paard al aan het rijden. Dit vonden we al vreemd want we hadden graag het paard zelf op stal gezien en zelf willen zadelen.
Leuk paard en zeker een knapperd. Ik kijk en zie dat het paard in stap niet regelmatig loopt en maakt daar tegen de eigenaresse een opmerking over.
Haar was het nog nooit opgevallen. De linker pas was korter dan de rechter pas. Paard liep ook erg kort in stap en zette geen pas bij in draf. Opmerking van de eigenaresse toen ik aangaf dat het paard niet goed liep: ""daar is de prijs dan ook naar"" ????? Excuse me!!, de prijs naar????.
Paard gaat in draf en nog niet regelmatig, de onregelmatigheid was niet veel maar toch voor het geoefend oog zichtbaar.
We hebben er beide nog opgezeten en voelden beide dat ze niet goed liep, in draf was het zeer zeker goed te voelen.
We vroegen het meisje dat er op reed en ook de eigenaresse nog enkele vragen, maar kregen van beide ontwijkende antwoorden.
Als ik als eigenaar een merrie heb dan hoef ik toch niet zeker binnen te gaan om te vragen hoe ze met de hengstigheid is, dat weet je dan toch zeker wel, zeker als je het beest al 10 jaar hebt.

Ook het telefonisch gesprek dat mijn vriendin met de verkoopster heeft gehad rammelde aan alle kanten, toe we daar waren was het verhaal anders dan aan de telefoon.
Ik kreeg de indruk dat ze wel degelijk wisten dat ze niet rad was vandaar ook het ellelange losrijden en dan nog het antwoord dat de prijs er naar was zei mij genoeg. Voor KWALITEIT moesten we even mee lopen naar de andere stallen.
Foei, foei, foei
Is onze indruk juist dat dit een poging tot belazeren was?

_Nann_

Re: nieuw paard kijken: poging tot bedonderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 19:21

zo, nou als ik het verhaal zo lees, zou ik dat paard idd niet kopen, je wordt dna belazerd waar je bij staat, gelukkig weten jullie beter !!!!!

Chessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 19:44

Ik zou hem ook niet kopen hoor, omdat je zelf al door heb dat het niet lekker loopt, terwijl de eigenaar andere dingen zeg!
Ik zou het niet doen, meschien doet ze net of het niks is, en bij jullie gaat dat paardje dan achteruit, en dan hebben jullie alle kosten.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 21:55

ja gos je kunt een poging doen ik zou er niet intrappen als ik julie was. voor mij nl zeer duidelijk een poging een slecht paard als goed te verkopen.

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 21:59

is maar 1 oplossing voor als het echte liefde is:
keuren!

Begin daar eens over tegen de eigenaar en zie wat haar reactie is.
Als ze het niet wilt,weet je meer dan genoeg

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 00:41

zo'n paard liet ik al niet eens keuren. Zonde van mijn geld.
Het adres ...............zou ik gauw vergeten.

De koper heeft recht om te weten hoe het paard op stal is, bij het opzadelen, opstappen en het paard moet ook fris zijn. dwz mag nog niet gewerkt hebben die dag, OF het moet verteld worden.

Nee hoor, eerlijkheid duurt het langst en voor elk paard is een koper.

Het is geen fiets die je koopt.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 01:43

apart verhaal ja. Mocht een paard zich voor er kopers komen verstappen dan kun je het gewoon vertellen en een andere afspraak maken lijkt me, ongelukjes gebeuren nu eenmaal.
En de opmerking 'Daar is de prijs naar'... wat was de prijs, de slachtprijs dan?!
Ik hoefde ook geen andere paarden meer te zien daar!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 11:43

passepartout schreef:
Als ik als eigenaar een merrie heb dan hoef ik toch niet zeker binnen te gaan om te vragen hoe ze met de hengstigheid is, dat weet je dan toch zeker wel, zeker als je het beest al 10 jaar hebt.

Is onze indruk juist dat dit een poging tot belazeren was?

Nou om eerlijk te zijn zou ik dit niet eens meer zien als een poging tot belazeren, het lijkt me duidelijk dat ze brandhout verkopen
Enne, dat mensen niet weten hoe het zit met hengstigheid kan maar zo, hoor. Als het paard op een manege staat, volledig verzorgd wordt en men af en toe rijdt, heb je ongetwijfelt weinig idee over hoe het paard in haar vel steekt. Er zijn nou eenmaal mensen die zich niet in hun paard verdiepen.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 15:29

Gewoon verder zoeken....
Dit is niks, das duidelijk!

passepartout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-05 17:50

De prijs van de merrie was 3.750 euro en we kijken wel verder.
Als je ellende wilt dan moet je hier intrappen.

Mosea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 17:58

Voor KWALITEIT moesten we even mee lopen naar de andere stallen.
Foei, foei, foei

???....tsja goede manier van verkopen met andere woorden dat paard waar jullie op gereden hebben was van mindere kwaliteit als de paarden in de andere stallen.... of heb ik dat nu verkeerd

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 18:35

Duidelijk een lokkertje om je een duurder paard aan te smeren. Gebeurd wel vaker helaas. Als je niets had gezien hadden ze je het paard zo verkocht en je in de je rug uitgelachen.
Idd geen adres om zaken mee te doen, jammer dat dit soort zaken niet openlijk bij naam genoemd mag worden. Eigenlijk verdienen ze niet beter.

passepartout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-05 19:10

Mosea: je hebt het goed gelezen en begrepen. Mevrouw de verkoopster heeft dit letterlijk zo gezegd.