Dressuurzadel Merano Deluxe.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Renee91

Dressuurzadel Merano Deluxe.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 18:12

Haaii,
ik heb dit weekend bij zadelmark Urk het Merano Deluxe dressuurzadel gekocht. Ik ben er erg blij mee. Nu hebben ze gezecht dat de boom nog 2 centimeter gaat zakken. ( zoals elk nieuw zadel, dat is normaal) Wanneer deze dus 2 centimeter gezakt is ligt het zadel net zo goed als mijn andere Vzh zadel, dat door de zadelmaker erop is gelegt. Nu vraag ik me af na hoelang deze helemaal gezakt is.!? Is het verstandig om er meteen vast mee te gaan rijden of het eerst nog maar is af te wisselen voor de druk? Zijn er dingen waardoor het zadel sneller zakt?

Alvast Bedankt Reneej
Ps. IK wil niks horen over dat de zadels van zadelmark niet goed zijn, want heb er meerdere (goede) ervaringen mee en ze liggen/zitten net zo goed als mijn kieffer zadel.!!

Renee91

Re: Dressuurzadel Merano Deluxe.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 19:20

Niemand, ook niet iemand die weet hoelang het doet voordat een willekeurig zadel is uitgezakt?

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 19:48

ik weet niet
maar ik weet wel dat een paardenrug verandert en dat als je zadel eenmaal gezakt is hij wel hel;emaal niet meer goed kan leggen, blijf dus goed kijken of hij nog wel goed past.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 19:50

Toen ik m'n zadel bij Kootstra kocht zei hij dat je tussen de 1-3 maanden weer moest komen voor opvullen. Daarna na een jaar ong. weer.
Dit betekent dat jouw zadel ook na 1-3 maanden gezakt is. Als het nu goed ligt, dan is de kans groot dat je over 3 maanden wel problemen hebt als het zadel te veel gezakt is. DAn zul je het zadel vakkundig moeten laten opvullen.

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 20:00

Ik denk dat het niet zo erg lang zal duren, hoor. Een paar maandjes ? Heb je een foto van je zadel ? Ben wel benieuwd !!

Renee91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 20:12

haha, oke bedankt..! Ik zal spoedig even een foto plaatsen waar hij op haar ligt.. Ik ben er echt heel erg blij mee! Goede steun bij je benen, diepe/vaste zit en zit echt super zacht.!! haha! Hier een foto:

Afbeelding

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 21:52

Ieder nieuw zadel moet zich aanpassen aan het paard. Het verschilt per merk hoe snel dit gaat.
Ook hoevaak je rijd heeft ermee te maken. Je kunt er dus gerust mee gaan rijden. Mocht het zadel niet goed passen dan geeft je paard dit gauw genoeg aan.
Het lijkt mij 't beste om met een vrij dun dekje te gaan rijden. Hoe dikker het dekje, des te meer het de kamer opvult waardoor die nog krapper wordt.

Renee91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-05 19:27

Krijg ik net een mail dat je binnen acht dagen moet laten weten of het zadel past, dus hun vertellen dat die dan uitgezakt moet zijn?? Dat is toch onzin ofniet? Ik ga er dan dus vanuit dat die zadels niet zoveel uitzakken als hun zeggen. Hun hebben de boom opgemeten van mijn passende vzh zadel, deze boom van me nieuwe is 2 centimeter smaller, zei zeggen dus dat het 2 centimeter zakt.. Maar hoe kan ik binnen die acht dagen nou zeker zijn dat dat zadel zakt??

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 19:31

Het zadel zakt zeker niet binnen 8 dagen .

Past het nu wel?
Waarschijnlijk is het over 1-3 maanden wel wat ingezakt, dan kun je de kussens gewoon bij laten vullen en krijgt je zadel ong de zelfde vorm als dat t nú heeft.

Als het zadel op dit moment dus al niet goed ligt, dan zou ik het niet houden.

Renee91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-05 19:32

oke... ik ga bellen want vind dit raar..!!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 19:34

jeetje dat word erg lastig. beetje banketstaaf dat ze je maar 8 dagen de tijd geven. in die tijd zakt het zadel zeker niet. dat gaat echt wel wat langer duren dan 8 dagen. idd past het zadel nu? anders zal ik hem ook niet nemen. maar de boom is dus 2 centimeter smaller als je passende andere zadel? zit dat dan wel goed?

Renee91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-05 19:41

het ligt nu te hoog, maar niet zo hoog dat ze er binnen die 3 maanden last van krijgt. Ik ga morgen bellen want ik wil hem toch echt ruilen..!! Ze zeggen ook dat je het na 1 uurtje rijden al kan zien, nou onzin dus:S

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 19:52

nou ja we mochten niets over zadelmarkt zeggen. maareh ik vind dit geen goede service

Renee91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-05 19:57

haha, ik na dit de service ook niet meer,, maar ik vind dit zadel nog in geen 10 jaar slecht.. En ik ga dit goed afhandelen met ze,, maar ga voor het zadel..

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 19:58

ja groot gelijk joh. ach merano hoor je ook niet zulke slechte dingen over, en ik moet eerlijk zeggen: ik ben er nog nooit geweest, dus mag eigenlijk dan niet oordelen he?