aanpassen Kn symponie???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

darinka

aanpassen Kn symponie???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 17:47

Om een lang verhaal kort te maken mn zadel zit dus niet goed bij make haar schouder (ongeveer 15 cm vanaf haar schoft knelt t zadel) nu is make wel aan de dikke kant.
Maar vraag me af of iemand weet of je een kn aan kunt laten passen en of iemand hier ervaringen mee heeft.

gekke_koei

Re: aanpassen Kn symponie???

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 18:12

ja kan gewoon. van rijs in zevenhuizen doet het in elk geval. die heeft de kn van een oud stalgenoot een bredere boom gegeven.

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 10:17

mijn ervaring met het breeder maken van bomen is negatief. heb zelf ook een kiefer wien gehad en de boom laten verbreden helaas is tijdens de werkzaamheden de boom gebroken. advies van andere zadelmaker: nooit aan de boom laten sleutelen hoog uit wat vulling in of uit de kussens halen, een zadel past(deboom dan) of niet.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 10:19

Kieffer en KN vind ik niet echt een vergelijk eerlijk gezegd...

Er zijn wel wat mogelijkheden, ik zou het eens bespreken met een goede zadelmaker, misschien kom je met de vulling aanpassen ook al wel een heel eind.

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 11:24

waarom moet je een vergelijk hebben dan? een boom is een boom of niet? het verschil zit in of tie van kunststof is of van hout

darinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-05 15:32

het gaat denk ik zelf meer om de vulling en aangezien make ook iets te dik is hoop ik dat t lukt.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 20:29

bruine schreef:
waarom moet je een vergelijk hebben dan? een boom is een boom of niet? het verschil zit in of tie van kunststof is of van hout

KN is kwaliteit, Kieffer imo niet

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 20:32

Zadelmakerij Van Triest in Meppel is een expert op het gebied van zadels aanmeten en aanpassen. Hij heeft mijn Passier met houten boom verbreed, en nu moet hetzelfde zadel waarschijnlijk smaller worden omdat ik een ander en veel kleiner paard heb.

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 21:29

KN is kwaliteit, Kieffer imo niet [/quote]

goh lat ik nou nooit van kn gehoord hebben! en ik draai al heel wat jaren mee hoor. dus ja wat is kwaliteit en nogmaals wat heeft dat met de boom te maken?

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 21:31

KN is een A+ merk. Dat jij daar nooit van gehoord hebt kan ik niet helpen en is hier ook niet de discussie.

http://www.kn.sattlerei.at/

En kwaliteit heeft natuurlijk wel degelijk met de boom van een zadel te maken.

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 21:46

ik geloof dat jij er een probleem mee hebt?? ik ben alleen geintereseerd in waarom je een A merk moet hebben om de boom te laten veranderen, kan dat niet met een B merk denk jij??