ik wist niet zo goed waar ik dit neer moest zetten, vandaar dat ik het hier maar neer zet.
ik heb zelf een merrie van 16 jaar, ze heeft al een aantal jaartjes in de sport gelopen en zich al eens bewezen in de sport.
nou heb ik dit jaar een veulentje bij haar gefokt en hij gaat er met 2 weken af.
dan is het de bedoeling dat ze weer een jaartje in de sport komt te lopen, in 2006 gedekt word en als het volgende veulen eraf is dat ze dan met pensioen kan en mooi recreatief gereden kan worden.
naast deze 2, rijd ik nog een 4 jarige merrie waar ik net mee ben begonnen om wedstrijden mee te gaan rijden (springen) en ben ik bezig een 3 jarige friese hengst zadelmak te maken.
(deze 2 zijn niet van mijzelf)
nou kwam er vandaag een oude instructrice naar mij toe of ik met een paar weken met haar 2 4 jarige paarden aan het werk wou.
(dit heeft ze me al eerder gevraagd maar toen had ze nog minder tijd en liepen ze nog op de wei.)
nu gaan ze er dus met 2 weken af en worden ze zadelmak gemaakt. en het is dus de bedoeling dat die 2 paarden daarna aan het werk moeten en dan mag ik ook verder zelf weten of ik ze met een tijdje meeneem op wedstrijden.
zo lijkt me dit dus super leuk, en ik had eerder ook al ja gezegd maar nu ben ik me aan het bedenken of ik het wel echt moet doen en of ik dan geen prioriteiten moet gaan stellen kwa paarden.
met mijn eigen paard moet ik sowieso binnen een jaar een paar wpen hebben gehaald in de L2
(ik moet er nog 1 in de L1 en dan naar het L2) omdat ik een hengstje heb staan die ik ook uit wil gaan brengen maar daar moet je dus L2 + wp voor zijn ofzow.
en nu zit ik nog een jaar thuis, examenjaar.
maar volgend jaar was het de bedoeling om te gaan studeren en ik weet niet of ik dit zo allemaal kan bolwerken.
maar aan de andere kant is het wel weer een buitenkansje, want ik leer er ongelooflijk veel van, doe ervaring op en houd er een leuke referentie aan over...
moet ik die 2 paarden er nou wel of niet bijnemen en moet ik dan die 3 jarige laten vallen.
(dat was ook al de bedoeling, maar pas als hij echt zadelmak is en een beetje ingereden is) maar dan heb ik als nog:
stel: de hengst gaat weg, dan heb ik mijn eigen nog voor een jaartje, die 2 andere paarden en nog een 4 jarige...
dilemma...wel doen of niet doen...