mini shet alleen ???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

olocip

mini shet alleen ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 15:26

Ik denk er over een klein kroeltje achter mijn dijkhuisje te zetten, maar weet niet of 1 alleen kan. Maar 2 wordt weer te veel vind ik......
Wat denken jullie, zou ik een mini-shet alleen kunnen neerzetten achter het huis ? We hebben zelf wel katten, kippen en eenden.
En bij de buren lopen om en om schapen, geiten en paardjes die hij/zij wel kan zien. Zou het dan nog te eenzaam zijn alleen ?

Kyra

Re: mini shet alleen ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 15:27

misschien kun je een geitje van de buren erbij zetten? Alles kan, maar met z'n 2en is altijd gezelliger

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 15:31

Kan wel.. maar paarden zijn natuurlijk kudde dieren. En waar je 1 zo'n kleintje kunt houden kun je er vast ook wel 2 hebben!
Is voor zo'n beest echt veel beter. Kan ook voor zn manieren naar jou toe beter zijn met een maatje erbij.
Andere diersoorten vind ik toch altijd minder. Is anders en reageren anders. Maar inderdaad beter dan niks.

Ik persoonlijk zou er 2 kopen of helemaal geeneen. Bij ons staat geen enkel paard altijd alleen.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 15:34

Ik zou het niet doen.
Zo'n beestje is een kuddedier en als je echt goed voor zo'n beestje wil zijn dan kun je die beter op een plekje laten waar die niet alleen komt te staan. Daarbij is een mini shet net als alle andere paarden. Hoe groot is de ruimte trouwens? En klein stalletje ook aanwezig?

olocip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 15:37

Ik heb nog niets geregeld, dus een stalletje staat er nog niet op. maar zou ik er aan beginnen komt die er uiteraard wel. Daarnaast heb ik 2 stukjes grond over van ca. 10 x 10 m.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 15:41

Ik vind het echt te weinig zelfs voor een 1 mini-shet. Daarbij vind ik het gewoon not done een paard alleen.

olocip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 15:48

hm, en bij de buren staat hij wel in een stalletje bij andere paardjes, maar heeft daar geen uitloop. Vind ik ook niet ideaal. Idee maar weer laten varen dus......

jimmy_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 15:49

ik zou er dan een geit of schaap ofzo bij zetten, mijn verzorgshetje staat ook bij 2 schapen en is er dolblij mee!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 16:02

Een paard hoord gewoon in een groep. Ook een mini shet.

jimmy_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 16:05

jah en of je er nou shapen bij zet of iets anders, dan is hij niet alleen en een schaap en een paard/pony kunnen even goede vriendjes worden als 2 pony's/paarden

mucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 16:09

Alleen is inderdaad maar alleen, maar het landje is inderdaad niet groot, de slechte tijd komt er weer aan en voor je het weet staat hij in een grote modderpoel!

jimmy_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 16:12

dat is waar, dan zou hij aleen op stal moeten de hele winter en dat is ook niet fijn, meschien moet je er van de zomer aan beginnen als je iets weet zodat hij toch samen zou kunnen staan met een maatje in de winter

Birta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 14:05

Twee stukjes land van 10 bij 10?? Dan heeft zelfs 1 minishet niets te eten in de zomer (dus hooi bijvoeren), en 's winters zal het echt een grote modderpoel zijn!!!!

Sowiezo kun je paarden (en daar vallen mini-shetten ook onder) niet alleen staan. Ze worden ongelukkig, en zullen slecht gedrag gaan vertonen. Ook grote kans dat de shet veel ontsnappingspogingen zal gaan ondernemen...

Als je echt zo graag een mini-shet wil, kun je misschien iets afspreken met de buren? Dat je paardje daar kan staan, en zijn paardjes of 1 daarvan af en toe bij jou??

susan_opel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 19:00

ik zou het niet doen. ik heb ook een shetlander alleen staan. maar die is echt eenzaam. daarom ben ik nu ook aan het zoeken naar een 2de shetlander. er staan wel paarden in de buurt, zelfs in een wei erlangs, maar hij heeft echt behoefte aan een pony waar hij mee kan spelen.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 19:05

nee niet doen
eentje kan natuurlijk wel maar paardjes kunnen zo lekker kroelen met elkaar... dat missen ze toch met andere dieren
en het zijn kudde dieren