Ik ben wil zelf weer een paard. Nu heb ik er twee op het oog.
Nr 1: een 5 jarige zwarte ruin (Belgisch gefokt, met papier), braaf in de omgang en rijden. Goed aangereden L klaar. Lekker lopen. Je stapt erop en rijden maar.Een jaar geleden rontgologisch en klinisch goed gekeurd. Helemaal goed, zonder aanmerkingen. Springen alleen los. Alleen mist hij een beetje "uitstraling".
Komt ook wel omdat hij wat achterstallig onderhoud heeft
Vraagprijs 4500E.Nr 2: een 6 jarige bruine ruin (afstamming onbekend geen papieren) Alleen recreatief in het bos gecrost (laatste maanden weinig gereden). Dus dressuurmatig zou ik overnieuw moeten beginnen.Ruime gangen. Nooit gekeurd geweest. Springen nooit gedaan. Komt wel lekker vlot en wat stoerder over.
Vraag prijs 2500E.
Wat nu te doen? Ik kan bv vragen of ik nr 2 een maand op proef mag om te kijken hoe hij het allemaal oppakt( dat wordt weer lesgeld), helemaal laten keuren (weer 500 E verder??) En misschien dat ik het mezelf wel erg moeilijk ga maken?
Of gewoon niet moeilijk doen en nr 1 nemen (die eigenlijk wat boven mijn budget gaat??) en lekker gaan rijden?
(Ik heb de paarden wel gefilmd, misschien dat ik er wat van kan laten zien vanavond)
Ik ben benieuwd wat jullie vinden.
Ik wou gewoon eens weten hoe jullie erover denken?
Ga voor het paard waar je het meeste bij voelt. Wat de foto's van nr. 1 betreft: in een jaar tijd kan er heel veel veranderen in de botten. Ik zou hem hoe dan ook laten keuren> zowel van binnen als van buiten