Dressuurzadel Divoza-->

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ilsjuh

Dressuurzadel Divoza-->

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 13:41

Baseline Start Dressuur...

Ik zat vandaag is in de divoza gids te bladeren en kwam dit zadel tegen. Het is een dressuuradel van divoza eigenmerk als ik het goed heb. Het zadel is niet duur, zeker niet voor een dressuurzadel, maar dan vraag ik me af of het kwalitatief ook iets voorsteld .

Hier de link met het zadel:
http://divoza.com/shop/a.visit/435398c1 ... /00098&2D1

Ik ben benieuwd of een van jullie dit zadel ook heeft en hoe het kwalitatief is enzo. Het zou namelijk een leuk zadel zijn als beginnend dressuurzadel.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Groetjes,
Ilse

_Nann_

Re: Dressuurzadel Divoza-->

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 14:29

mij lijkt het geen goed zadel, je kan beter een passend zadel kopen, die past op jou paard en waar jij lekker in zit, en het leer is ook niet een al te beste kwaliteit, dus ik zou ergoed over nadenken. met een duurder zadeltje, zal je altijd langer doen. met deze heb je kans dat je over een jaar erdoorheen bent...

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 14:32

ik wil juist zeggen ga voor een passend zadel
ik heb me een kunstof zadel gekocht en was nieuw ! compleet 345,00 euro kwijt en het aller belangrijkste het past

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 14:34

heb hier een 2e hands liggen is aangeboden ivm verkoop paard
moet zeggen dat het er nog erg goed uitziet na ruim een jaar gebruik
denk dat het hele leuke beginners zadels zijn , zeker voor dat geld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 15:17

OrissE_GipsY schreef:
je kan beter een passend zadel kopen

staat er dan in het topic dat het zadel niet past?
De TS wil alleen maar info over het zadel, als ze het aan gaat schaffen gaan we ervan uit dat het past? toch?

Je ziet op manege's veel van dit soort zadels, en als je dan ziet hoeveel uren daar op doorgebracht wordt, kan de gemiddelde recreatieruiter best zo'n zadeltje aanschaffen. Ja, de voorwaarde dat het past staat natuurlijk voorop!
Je moet alleen geen topkwaliteit verwachten, en het goed onder controle houden bij de zadelmaker. Dit soort zadeltjes bevat vaak een aluminium boom, bij een val of wat dan ook, is dit gelijk uit model, hou daar rekening mee!
En ff wat vaker in het vet misschien zetten?

Als je een zadel koopt voor die prijs, weet je zelf toch ook wel een beetje wat en hoelang je ermee wil doen?

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 15:22

ik wou die ook altijd kopen maar heb nu een 2e handse Rossner nogwat
zit super lekker en ligt goed opmijn paard en die zijn ook niet zo vreselijk duur

maar ik heb dus geen ervaring met dit zadel..

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 15:50

Ik zou er niet teveel kwaliteit van verwachten. Het hangt er dus eigenlijk ook vanaf wat je er mee wilt gaan doen. (buiten dan of het past) ga je er elke dag mee rijden, dan zou ik nog even door sparen voor een zadel van een betere kwaliteit. Het klopt dat je dit soort zadels op maneges tegenkomt, maar daarnaast: hoeveel manege's ken je die voor ieder paard goed kloppende en ook nog eens goed uitziende zadels hebben...

Je kan natuurlijk ook voor een tweedehands merkzadel gaan. Ben je ook niet zo gigantisch veel kwijt, maar wel een betere kwaliteit.

ilsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 18:01

Bedankt voor jullie reacties!

Tuurlijk staat een passend zadel bij mij op de eerste plaats. Ik zou dan ook een zadelpasservice laten komen, maar heb hier geen ervaring mee, maar neem aan dat er dan niet voor een zadel gereden wordt, maar om dan het best passende zadel uit te zoeken en niet het goedkoopste.

Natuurlijk verwacht ik geen hoge kwaliteit, maar ik zou graag een dressuurzadel willen en dit leek me dan wel een leuk zadel om te ervaren hoe het is om iedere dag op zo'n zadel te rijden.

Magic_Love: Rosner heb ik inderdaad ook zien staan, zijn inderdaad ook niet zo duur en zien er ook erg mooi uit!

Ik zal er nog eens over nadenken, ik heb nu het geld toch niet om een nieuw dressuurzadel te kopen, maar was gewoon even nieuwschierig!

Bedankt!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 18:55

ja want ik heb mijn rossner daar ook weg en oke je legt wel iets geld bij maar hebt (neem ik aan ) wel iets betere kwaliteit

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 19:23

anders kan je ook misschien aan een wintec denken of een euroriding, beide fijne zadels voor de kwaliteit en prijs...... gaan redelijk lang mee en zitten wel goed, vooral de euroriding vind ik fijne zadels. natuurlijk is het vaak zo dat zadels als kieffer of stubben e.d. langer meegaan...

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 20:25

De rosner, is ook een goed zadel... heb m nu bijna 4 jaar..... ziet er nog goed uit, en pas op meerdere paarden..... had m gekocht voor mn eerste paardje, hebben m voor lady aangepast (die heeft hogere schoft) en nu gebruik ik m voor Cerice.... hij is in die tijd pas een keer opgevuld, en ligt nog steeds goed!! Wat ik ook echte super zadels vind zijn die van BR!!! maar die zijn wel weer wat duurder, maar die van mij zit echt heerlijk!! ga in de toekomst voor het veulen ook zo'n zadel kopen....

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 18:36

OrissE_GipsY schreef:
anders kan je ook misschien aan een wintec denken of een euroriding, beide fijne zadels voor de kwaliteit en prijs...... gaan redelijk lang mee en zitten wel goed, vooral de euroriding vind ik fijne zadels. natuurlijk is het vaak zo dat zadels als kieffer of stubben e.d. langer meegaan...

Ik heb sinds 2 weken een Euroriding, de goedkoopste is 1299 euro! (de diamand) ik heb de Luxor, kan hem je aanraden, maar dan zit je toch een paar prijsklasses hoger...

ilsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-05 20:05

Citaat:
Ik heb sinds 2 weken een Euroriding, de goedkoopste is 1299 euro! (de diamand) ik heb de Luxor, kan hem je aanraden, maar dan zit je toch een paar prijsklasses hoger...

En een rossner tweedehands wat zou je daar ongeveer voor betalen?

Saffier, ik begrijp van jou dat dat dus een zadel is wat aardig lang meegaat, ook al wordt het intensief gebruikt?

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 20:45

ik zeg: ga voor een goed passend zadel!!
het maakt veel uit of je een goedkoopnieuw zadel hebt die niet past...of een 2e hands zadel (van een beter merk) voor de zelfde prijs die goed past en ook lekker zit voor jezelf!
zadels van een goed merk gaan minstens 10-20 jaar mee, als je ze goed verzorgd en opvult!
en dat weet je van zulke goedkope zadels maar nooit

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 20:47

Ik zou nog eerder een Merano van de zadelmarkt kopen, dan de Basline van de Divoza en dat terwijl ik absoluut tegenstander van zadelmarkt ben

Ik denk dat je beter een 2e handsje kunt kopen dan een baseline j

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 20:47

Of kunststof, bv Wintec

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 20:52

ilsjuh schreef:
Citaat:

En een rossner tweedehands wat zou je daar ongeveer voor betalen?

Saffier, ik begrijp van jou dat dat dus een zadel is wat aardig lang meegaat, ook al wordt het intensief gebruikt?

ik heb mijn 2e handse rosner voor 395 eu gekocht incl beugels en zo
nieuw kosten ze geloof ik rond de 600 euro

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 20:57

ik heb pas een zadel gekocht die 2 maanden gebruikt is voor €300,-
terwijl ie nieuw in de winkel €919,- kost!
het is de JC Quantum! n heel mooi zadel met een hele diepe zit en dikke wrongen!
Afbeelding
hou gewoon marktplaats eens in de gaten zou ik zeggen!

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 21:10

Ik zit eigenlijk ook wel een beetje met het probleem dressuurzadel kopen....Ik wil er al een poos één kopen, en aangezien ik een slanke tinker heb moet het wel makkelijk zijn...dacht ik. Ik had al een hele poos op marktplaats een advertentie staan bij gezocht, maar ik heb tot nu toe geen zadel gevonden. Nu zag ik op internet een site waar ze hele goedkope zadels hebben, en in principe rijd ik er alleen maar recreatief mee, dus zou zo'n zadel kunnen? Ik heb totaal geen verstand van dressuurzadels. Ik zou dan in principe voor het model MERANO LLGM 91 gaan, kost ook maar 225 euro, ziet er wel fijn uit met het zachte leder, maar wat zeggen jullie dan van dat zadel?

http://members.lycos.co.uk/maxivar/
Dit is de link van hun site

Wilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 21:15

Je hebt van euroriding ook goedkopere zadels zoals de Jade, De Luxor is de duurste versie van euroriding en is € 1300,- Ik heb altijd met een luxor gereden maar heb tog een rossner genomen nu en hij zit super. Bij divoza komen ze gewoon passen en het maakt ze egt nie uit of je een duur of goedkoper zadel neemt en ze proberen je ook niks aan te smeren. Mijn menig!

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 21:22

@ angeliekje:dat zijn de zadels van zadelmarkt!
raad het je zeker niet aan , na een jaar af en toe gebruikt te hebben was die van mij op! spaar dan liever nog even door of leen wat van je ouders en koop een mooi middenklasse zadel!

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 21:35

Ik moet even reageren. Iedereen beweerd dat duurde zadels beter zijn. Maar mijn ervaring is anders. Ik heb stubben(2 soorten), kieffer(2 soorten), rossner en kentour geprobeerd. Maar of ik of mijn paard lag open. Uiteindelijk divoza laten komen en een pagony op maat laten maken en we rijden al 1,5 pijnvrij (paard en ik), dus meer tevreden met minder merk

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 21:41

en je hebt gelijk santos!
een goedkoop zadel kan super op je paard liggen en een duurdere klote!
ik heb nu een perfect passend middenklasse zadel, de duurdere zadels paste ONS gewoon niet!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 23:09

Wilke schreef:
Je hebt van euroriding ook goedkopere zadels zoals de Jade, De Luxor is de duurste versie van euroriding en is € 1300,- (kaal) Ik heb altijd met een luxor gereden maar heb tog een rossner genomen nu en hij zit super.

Ik kreeg net een mailing van het Drunens Ruiterhuis met een nieuw model Euroriding voor een middeklasse prijs... Ik was de Jade om eerlijk te zijn ook alweer vergeten. Toch zijn dat ook niet de types waar Euroriding zo mee bekend staat. Tegenwoordig hebben ze trouwens weer een zadel boven de Luxor: de titan. (die ik niet fijn vond zitten)

Een tweedehands Rossner is denk ik rond de 400/500 euro. Ik heb toevallig een tweedehands Rossner VZH zadel (is te koop ) Die zit ook rond die koers.

Wat Santos ook aangeeft blijft natuurlijk het allerbelangrijkst: hij moet zeker goed passen!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 23:48

Angeliekje schreef:
Ik zit eigenlijk ook wel een beetje met het probleem dressuurzadel kopen....Ik wil er al een poos één kopen, en aangezien ik een slanke tinker heb moet het wel makkelijk zijn...dacht ik. Ik had al een hele poos op marktplaats een advertentie staan bij gezocht, maar ik heb tot nu toe geen zadel gevonden. Nu zag ik op internet een site waar ze hele goedkope zadels hebben, en in principe rijd ik er alleen maar recreatief mee, dus zou zo'n zadel kunnen? Ik heb totaal geen verstand van dressuurzadels. Ik zou dan in principe voor het model MERANO LLGM 91 gaan, kost ook maar 225 euro, ziet er wel fijn uit met het zachte leder, maar wat zeggen jullie dan van dat zadel?

http://members.lycos.co.uk/maxivar/
Dit is de link van hun site

dit is idd een zadelmarkt eentje die er redelijk uitziet maar leder kwaliteit is echt slechter dan die vd baseline !!
zou ik eerder gaan voor hun nieuwste model is 300 euro en een betre leerkwaliteit dan hun andere 2 merano's
persoonlijk kies ik dan toch liever voor de baseline of met doorsparen de rossner (maar ja ben dan ook een beetje bevooroordeeld )