Orienteren op nieuwe trailer

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Barbara88

Orienteren op nieuwe trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 13:27

Heey,
Wij gaan misschien een trailer aanschaffen. Nu hebben we nog nooit eerder een trailer gekocht dus graag wat advies gevraagd. Welke merken staan goed bekent? Het moet iig een 1,5 of 1,75 paards trailer zijn. Alvast bedankt

XLC70

Re: Orienteren op nieuwe trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 13:32

Ik heb zelf een Atec Olympialine. Dat is een 1.75 paards polyester trailer. Hij heeft uitklapbare ramen, panieksluiting bij de borststang en een Alcon chassis (dat schijnt volgens paps de beste te zijn) Ook qua prijs/kwaliteitsverhouding mag hij er wezen!

Hij bevalt mij super goed!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 13:35

Ik heb op het moment een Hotra Elegance, die bevalt mij ook prima. Alleen moeten wij volgend jaar overgaan op een 2-paards

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 13:40

@ XLC70 hoeveel hebben jullie ongeveer betaald voor deze trailer en waar hebben jullie hem vandaan?

SuzyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 13:43

XLC70 schreef:
Ik heb zelf een Atec Olympialine. Dat is een 1.75 paards polyester trailer. Hij heeft uitklapbare ramen, panieksluiting bij de borststang en een Alcon chassis (dat schijnt volgens paps de beste te zijn) Ook qua prijs/kwaliteitsverhouding mag hij er wezen!

Hij bevalt mij super goed!

ik heb dezelfde een half jaartje terug aangeschaft (tweedehands) ben er super tevreden over en we hebben ook nog eens een net prijsje kunnen bedingen. Ik moet zeggen dat een zadelkamer ook een grote aanrader is!

XLC70

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 13:49

barreltjuh schreef:
@ XLC70 hoeveel hebben jullie ongeveer betaald voor deze trailer en waar hebben jullie hem vandaan?

Ik heb hem nieuw gekocht bij Holland Trailer in Hoofddorp voor FL. 10.000 gulden toendertijd (1997). Maar paps had wel een scherp prijsje gemaakt hoor!

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 14:10

Wij hebben ook een Atec Olympialine (nieuw, 2-paard, luxe uitvoering) in 2001 gekocht en pas in 2002 gaan gebruiken. Wij zijn helemaal niet zo tevreden. Als ik zie wat er allemaal al is stuk gegaan;
1 de paarden hebben de voerbakken aangevreten met als gevolg dat de zadelkamer lek was (voor reparatie was de leverancier en Atec niet thuis. We hebben het zelf opgelost door rvs voerbak te maken (daar zetten ze dus echt hun tanden niet in en mooi dat het is), maar het kostte wel Euro 300,-
2. het tussenschot hebben we afgelopen zondag weer opnieuw vastgelast. Bij de stang was de las afgeknaapt, was maar op een heel klein punt vastgelast.
3. de achterstangen zijn verbogen en roesten.
4. het zeiltje zijn de balijnen van kapot.
Al deze dingen bij elkaar en te bedenken dat zo'n ding voor kolossen van 600-700kg is gemaakt, valt mij de kwaliteit tegen. Ook de service van Atec vind ik ronduit slecht.
Nog wel even een positief puntje; hij ligt super achter de auto.
nieuwprijs trailer was Euro 7.000,-
Ik heb veel goede verhalen gehoord over Bockman trailers. Wie heeft er een?

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 15:00

ik heb een Saris brisbane, 2 paards trailer. Er zit een zadelkamer, wat ongelooflijk makkelijk is, ik ruim meestal de trailer een dag van te voren in, de volgende dag, paard poetsen en hup op weg.
De trailer was niet helemaal ok in het begin en ik heb em een week moeten missen, kon een leentrailer meekrijgen, prima service dus.

Oriënteer je goed en kijk overal, ga desnoods bij een wedstrijd, het trailer terrein over, je ziet vanalles en is leerzaam. Heb ik ook gedaan. En zo heb ik mijn wensenpakket opgesteld...

Succes!

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 18:48

Ja dat was ik ook al van plan. Zijn er ook mensen met ervaringen met humbauer trailers? Of heja?

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 18:54

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 18:58

ik kom even storen wat is eigenlijk een 1,5 en 1,75 paards trailer?? dat vraag ik me al een tijdje af

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 19:04

nou je hebt een 2 paards trailer daar kunnen 2 paarden in en in een 1,5 paards trailer kan 1 paard maar dan heb je nog redelijk veel ruimte om er bijv. naast te staan en je paard staat gewoon wat ruimer. Hetzelfde geld voor een 1,75 paards trailer die is nog een stukje ruimen en je kan er evt. een schot in zetten en twee paardjes/pony's in vervoeren.

( verbeter me als ik het fout heb)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 19:06

oohh oke dank je wel zoiets had ik al in gedachten maar wist t niet zkr

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 20:57

Ik heb een Heja trailer. Al sinds 1989.
2 paards, perfect ding, ligt heerlijk achter de auto. Laatst een nieuwe bodem erin laten zetten bij Heja (300 euri), na 15 jaar vind ik dat geen schande, was heel klein hoekje niet helemaal goed meer, nieuwe banden eronder (nog eens 300 euri), mocht ook wel eens na al die tijd en hij kan weer 15 jaar mee.

Voor mij geen andere.

Nieuwprijs toentertijd 9900 guldentjes. Nu ongeveer 6000 euro. 2 paards volpolyester, speciaal kleurtje, gietvloer, geen zadelkamer. Ik vind het een goede prijs/kwaliteitverhouding.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 21:08

youngster schreef:
Ik heb op het moment een Hotra Elegance, die bevalt mij ook prima.

Idem, bevalt mij ook uitstekend

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 21:15

Henra Amazone, extra hoog, extra lang en ook behoorlijk breed. Super trailer, alleen leeg achter de auto niet zo, maar volgens mij is dat met bijna elke trailer zo.

We hebben hem nu bijna vijf jaar en eigenlijk niets mee gehad, tot laatst, dus weggebracht voor onderhoudsbeurt en er bleek een schokbreker kapot, verder wat lampjes verwisseld, maar ja dat is te verwaarlozen!

Wij vervoeren joekels van paarden, de kleinste is 1.73 en de grootste was 1.84 (woog 800 kg) en dat ging echt prima!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 21:20

Ik heb net nog een heel stuk gereden met mijn trailer leeg (ook een 1,75 trailer overigens, stevige jongen van 1.78 past er heel ruim in) en geen centje pijn hoor, niks gemerkt van slechtere wegligging.
Met een andere trailer heb ik wel eens gehad dat 'ie leeg een beetje ging stuiteren op de hobbels, dat is idd niet fijn
Maar imo heeft de auto die je ervoor hebt ook héél véél invloed.

TisUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 21:26

barreltjuh schreef:
Ja dat was ik ook al van plan. Zijn er ook mensen met ervaringen met humbauer trailers? Of heja?

Wij hebben een Humbauer Cleon, van 2003, hele fijne stabiele trailer, ruime 2-paards. Wij waren laatst bij de dealer en momenteel is een nieuwe 2-paards, zonder zadelkamer, zo ongeveer 4500 euro, een 1,5 paards was dacht ik zo ongeveer 3900 euro.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 21:33

Vraagje van mij, bij een trailerhandelaar werd me zo'n zadelkamer afgeraden als je een paard hebt wat nog wel eens schopt/schraapt. Ze schijnen er nogal eens doorheen te kunnen gaan.....

Nu heb ik dat nog nooit gehoord van iemand, maar hier iemand die dat wel eens meegemaakt heeft?

Ook ik ben namelijk op zoek naar een nieuwe/andere trailer en vraag me af wat er van dat verhaal waar is.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 22:06

ik heb zelf een 1.5 (of eigenlijk een 1.75) paards Blomert gehad. de simpelste uitvoering en altijd zeer goed bevallen. liep goed achter de auto ook leeg.
hebben daarna een 2 paards van der Sluis gekocht, en ook deze zeer goed. daar zat alles op en aan, incl. ook een zadelkamer met voerbakken maar ik heb nog nooit een paard met zn benen zover zien komen dat die door die zadelkamer kwam. ik denk dat dat wel meevalt. deze liep achter de auto echt als een zonnetje, en door de extra lange dissel die erop zit staan de paarden super rustig (dat hebben we door er zelf eens in te staan uitgeprobeerd )

hoorde wel van een kennis, die een bockman heeft, dat ze wat minder te spreken was over de beluchting. maw met zeiltje achter dicht begonnen de paarden toch te zweten. die heeft wel alleen maar de voorraampjes die open kunnen.
das dus iets om in het oog te houden. de beide die ik gehad heb hadden beide een dakraam, en ik heb nooit problemen er mee gehad.

veel sucses met uitzoeken er zijn zoveel merken dat het idd erg moeilijk is. de tip van ga eens kijken op concours vind ik dan ook erg goed.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-05 15:40

Ja ik ga binnekort weer ffies op een concours neuzen

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 15:53

Ik heb sinds afgelopen voorjaar een Hotra Salinero. Fijne ruime en degelijke trailer.
We hebben een derde remlichtje, rollo zeiltje, rubberen vloer, trapbescherming, panieksluiting, uitklapbare raampjes, etc.