springen met ongebroken trens

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Jumper01

springen met ongebroken trens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 13:19

Mijn paard vliegt nogal over de hindernissen. zeer snel!!!
Ze is heel braaf maar springen vind ze overduidend geweldig.

Nu hoorde ik dat je vliegerige paarden beter kan rijden, springen met een ongebroken trens. IS dat zo?

Rij nu met een enkelgebroken bitje

tienus63

Re: springen met ongebroken trens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 13:24

Overleg het eens met je instructeur. Het kan ook aan de manier van rijden liggen. Probeer gewoon eens dressuur te rijden tussen de hindernis, rij op een hindernis af, zonder dat je hem wilt springen. Je paard wil blijkbaar niet op jou wachten. Op een hindernis af rijden en halthouden, afwenden voor een hindernis, veel overgangen en nieuwe dingen.;
Spring desnoods een lijntje uit het parcours en ga weer verder met dressuren tussen de hindernissen. Wissel het af, veel schakelen en overbluf cq. overval hem met deze manier van rijden.

Ik denk dat je pas in tweede instantie overmoet stappen naar een scherper bit, als het probleem idd samenhangt met de manier van rijden dan krijg je hetzelfde probleem met een stang ook, kun je weer een scherper of een ander bit zoeken.

Jij moet de baas zijn over zijn tempo, dat is het belangrijkst en probeer het tempo vanuit de achterhand te bepalen, dus jij rijdt hem super aan het been.

succes ermee.