Ik ga als ik een goede oplossing kan vinden voor mijn paard, in december 4 maanden in het buitenland werken.
Nu is dus mijn probleem de juiste oplossing te vinden..
Mijn paard (26jarige ruin) staat momenteel op een pensionstalletje met buitenbak en geen verdere luxe, alles zelf doen (mesten e.d.)
Paard word gevoerd en in de gaten gehouden. ( het is eventueel wel mogelijk om hem te laten uitmesten)
Ik heb momenteel 1 verzorgster die op donderdag mijn paard lekker vertroeteld en als ik er bij kan zijn hem ook fijn rijd.
Nu wil ik heel graag in december 4 maanden in Oostenrijk gaan werken, maar nu heb ik dus iemand nodig die voor mijn paard wil zorgen.
Ik heb op een aantal advertenties op marktplaats gereageerd, en ik heb wat afspraken gemaakt met een aantal verzorgsters om eens te komen kijken.
Mijn ouders die beide een klein beetje verstand van paarden hebben vinden het geen probleem om een paar keer per week bij hem te gaan kijken, ze zien het alleen niet zitten om 7 dagen per week voor hem te zorgen en ik vind het zelf erg prettig als hij door iemand met wat meer kennis verzorgd zou worden..
Nu vind ik het echter toch ook wel een hele verantwoording die ik aan iemand over moet dragen en ik weet dan ook niet of het wel slim is mijn paard toe te vertrouwen aan iemand die ik tegen die tijd 8 weken ken.
Wat zouden jullie doen?
Ik weet zeker dat als ik wat overleg pleeg, op stal mijn medestalgenoten mijn paard goed in de gaten zullen houden, en ik heb al geregeld hoe en wat in geval van ziekte en hoefsmid.
Zouden jullie die verantwoording aan iemand over durven dragen??
Heeft iemand ervaring met een soort gelijk geval?
Heeft iemand een ander idee om er voor te zorgen dat mijn paard me 4 maanden kan missen, zonder dat ik bang hoef te zijn voor problemen??
Als ik het niet vertrouw ga ik niet, ik denk hier heel goed over na en degene die voor mijn paard gaat zorgen krijgt een soort contract..