Wat heb jij over voor een uur instructie??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Paardrijden

Wat heb jij over voor een uur instructie??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 12:30

Ik zou graag van zoveel mogelijk mensen willen weten hoeveel geld ze over hebben voor een uur les.

Het betreft een meervoudig Z-ruiter, die lesgeeft volgens de methode van de klassieke dressuur. Zij is tevens bekend met de technieken van centered riding, yoga en paardrijden, freestyle, T-Team. Deze technieken worden indien nodig dan ook gebruikt om de band met het paard te verbeteren en om op een harmonieuze wijze een te worden met je paard.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

#Ymke#

Re: Wat heb jij over voor een uur instructie??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 12:32

Ik betaal nu 15 euro per uur en krijg goed les, ik les elke week. Als ik op zoek zou moeten naar een andere instructeur/trice en die zou duurder zijn zou ik minder gaan lessen. Dus dan wil ik max 30 euro per uur betalen, en dan les ik 1 keer in de 2 weken.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 12:34

max 15 euro per uur ,had les voor 10 (goeie les) dus..

En dan ongeacht wat ze kan, als ze maar 't paard + my aanvoelt & kan begeleiden.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 12:34

ohja: dit was wel privéles.

max 2 in een les

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 12:36

ik betaal 40 euro per uur en elke cent daarvan is het waard.
Puur omdat het 100% klikt tussen instructeur en mij en instructeur en paard.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 12:38

Tja 1 uur privéles zou ik één keer per twee weken en er dan ongeveer 30 euro wel voor over hebben. De instructrice die je beschrijft heeft naast klassieke dressuur ook andere vaardigheden en dat is echt een pluspunt. Daarnaast heb je met 1 uur privéles in twee weken genoeg nieuwe dingen geleerd om een tijd mee aan de slag te kunnen.

Paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 12:56

Noukie,

Ik zou van jou graag ook willen weten wat de vaardigheden zijn van je instructie (wat heeft diegene gereden en heeft ze extra specialiteiten), zodat ik een beetje beter kan vergelijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 13:00

Tja, die extra vaardigheden als yoga e.d. hoeven van mij niet, dus daar zou ik niet extra voor willen betalen!

Paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 13:10

Yoga is voornl. met de bedoeling om goed te blijven ademhalen. Als je kijkt hoeveel mensen er stoppen met goed ademen tijdens een proef en dan daarna helemaal bek af zijn, zouden er misschien veel meer instructeurs dit onderdeel moeten integreren.

Er zijn ook maar weinig mensen die ontspannen en onafhankelijk kunnen zitten. Daarom is centered riding in het leven geroepen.

Zo heeft alles een functie. En moet je er niet meteen je neus voor ophalen zonder dat echt weet waar je het over hebt.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 13:14

Ik betaal bij mijn instructeur voor een half uur les €25,- dus zal voor een uur €50,- zijn en geeft les tot het hoogste niveau(grand prix e.d)
en heb zelf 1 keer in de 2 week les bij hem.
Ik heb al langer bij hem les en hij heeft in het verleden al bewezen zijn geld dubbel en dwars waard te zijn. Hij heeft het vermogen om je je te laten voelen hoe het hoort)
dus voor mij zal een andere instructeur bij deze prijs minstens hetzelfde moeten presteren en dat kan ook alleen blijken door les van die persoon te nemen

groetjes bren

SuMii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 13:59

Ik leste tot Juni dit jaar bij Laurens van Lieren en betaalde 35 euro per drie kwartier das een mooie prijs. Toen verhuisde hij en nu les ik bij iemand anders die nog net iest meer kennis heeft en betaal hetzelfde voor een klein uur als ik aan huis ga. Hoorde dat Laurens nu 110 euro vraagt voor drie kwartier aan iemand uit Zeeland maardat zou ik dus nooit doen.....

SuMii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 14:00

O ja en m'n huidige instructeur heeft ZZ gesprongen en Grand Prix dressuur niveau en rijdt jonge paarden in......

EsSther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 16:23

ik heb jaren lang les gehad van een meisje, kwam aan huis en vroeg 15 euri in het uur, heb door haar echt leren rijden.
alleen dressuur. nu lessen we bij hester klompmaker, voor de springles, kost geloof ik 20 euro in het uur, maar dan rijd je wel met twee man. en dat is ideaal!

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 16:37

Ik wil maximaal 15 euro betalen voor een les. Kan ik daar maar een half uur les voor krijgen ipv een heel uur dan neem ik genoegen met een half uur les. Kennis van Centered riding zou ik wel blij mee zijn. Yoga kennis hoeft van mij niet. Een gewone instructrice kan ook wel zien als je je adem inhoud dan is een keertje zeggen dat je wel moet blijven ademen ook genoeg.

Als ik meer zou willen weten van yoga ging ik wel apart op yogales dat hoef ik niet tijdens het paardrijden te horen.

Vergis ik mij heel erg als ik denk dat je dit topic hebt geplaatst omdat je zelf deze lessen wil gaan geven?

SorayaDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 17:49

Ik betaalde 50 euro voor 3 kwartier les, maar dat wilde soms nog wel uitlopen naar een uur. Het is veel geld, maar het is het zeker waard!!

Ik betaal liever wat meer voor lessen die helemaal naar mijn hart zijn, dan dat ik goedkoper uit ben maar niet 100% tevreden ben.

Merr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 17:54

ik denk dat ik er zon 40 euro per les voor over zou hebben....
Maar mijn instructice is geen Z instructrice, ik betaal normaal voor een half uur 16 euro voor een privéles geloof ik.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 18:38

mijn instructeur rijdt tot zz-zwaar en heeft orun allround helemaal afgerond.
dingen als yoga hoeven idd van mij ook niet echt. Ik heb ook eigenlijk weinig last van mn ademhaling, kan echt rustig uurtje lessen en daarna weer verder zonder "adempauzes" te hoeven.
Ik zie wel anderen die er last van hebben, maar ook dat weet mn instructeur gewoon op te lossen.

maar, het is niet dat ik voor elke instructeur met dezelfde kennis hetzelfde zou betalen iemand met iets minder kennis en dezelfde klik betaal ik rustig evenveel.
Iemand die grand prix rijdt maar gewoon niet bij mij of mn paard past heb ik geen cent voor over...

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 18:44

Ik denk dat aanvullende kennis van yoga en centered riding een meerwaarde kan hebben als de instructrice het kan integreren in een les. Als je eens ziet hoeveel mensen scheef of verkrampt zitten. Natuurlijk hoef je niet perse kennis van dergelijk technieken te hebben om een lesklant naar ontspanning toe te helpen, maar ik zou er zeker voor openstaan (ook in het leven naast paardrijden trouwens).

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 19:25

40 euries.

Hoewel ik voor een uurtje nu 60 euries betaal

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 23:27

ik zou ook niet extra betalen voor Yoga enzo.. mijn instructrice kan dat soort dingen ook wel oplossen, en ik heb daarbij nog nooit last gehad van ademproblemen ofzo.. Ik betaal nu 15 euro per half uur les. Ik heb les van zz-licht instructrice en die is nu zwanger. Dus ik heb nu les van een andere zz licht instructrice die dankzij haar knieblessure niet verder is gekomen, ze is dan ook pas 20 en heeft EK pony´s gereden.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 11:37

Ik zou betalen tot 50 Euro per uur, maar die prijzen liggen zo voor een instructeur die op GP-niveau rijdt. Voor een Z-ruiter betaal ik dat niet. In de yoga, freestyle etc. ben ik verder niet geinteresseerd dus dit geeft voor mij geen meerwaarde. Ik zou voor een Z-ruiter ong. 20 Euro per uur betalen max.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 11:40

Ik ga altijd zingen als ik moet blijven ademen

ik betaal 40 euries per uur. Ik les zo ongeveer om de drie weken, en dan moet ik daarheen

ikzelf vraag 12,50 per half uur en kom dan aan huis

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 15:37

RT -> VMR

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 16:50

ik heb les van zo'n instructeur met ongeveer dezelfde kwaliteiten die jij aanbied.daarbij komt/lest hij veel bij heinrich en de spaanse rijschool.

20 euro een half uur,40 een heel uur.

veel geld ,maar wel echt waard!

Fleurtje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 16:56

Ik betaal voor een uur les 50,- uit teraad een goede instructuur!! en krijg van hem om de 3 weken prive les daar naast krijg ik nog 2 club lessen en nog een keer prive les van iemand anders voor 15,- per uur en een goeie ook !