Iedereen alvast erg bedankt voor de reacties! Ben daar erg blij mee.
Gisteren ging het aardig met hem. Met poetsen op de poetsplaats was hij erg braaf. Daarna heb ik hem gelongeerd, moet dan erg hard werken om zijn aandacht te houden zodat hij niet steeds om zich heen zoekt naar van alles en nog wat. Hij mag van mij kijken maar wel op mij letten. Nou, ik had geen stem meer over! Daarna heb ik hem aan de hand uitgestapt op het terrein. Dat vond ie griezelig. Ik ben misschien een aparte maar toen heb ik dus zachtjes voor hem gezongen en daar kalmeerde hij wel van. 1 keer schoot hij wee even een beetje weg maar verder ging ook dat goed.
Daarna weer op de poetsplaats, ging ook allemaal goed.
Vervolgens op de spuitplaats, hij wilde daar 2 weken geleden echt niet op, met veel geduld en appels deed hij het een paar dagen later braaf maar angstig. Dus steeds iemand erbij, belonen etc. Vrijdag had hij zelfs vastgestaan op de spuitplaats(tussen 2 rubber lijnen, aan allebei de kanten van zijn halster 1). Dus ik gisteren weer gedaan. Ging in eerste instantie heel goed, we haden veel lol samen wat hij wilde drinken uit de slang en binnen de kortste keren waren we allebei drijfnat! Ik dacht: ik was gelijk zijn staart even. Nou, toen ik die staart ging uitspoelen ging het helemaal mis, hij zag het sop op de vloer en flipte gelijk weer. Hij schoot met zijn kont onder 1 van de lijnen door en hing zichzelf bijna op.
Gelukkig bleef hij stilstaan daarna, hij kon trouwens ook geen kant meer op maar ja, voor hetzelfde geld rukt hij net zolang totdat hij los is. Hij stond echt angstig naar me te kijken. Ik moest proberen die lijnen los te maken maar de ene stond zo strak dat het me niet lukte en als ie los zou gang zou die lijn met een rotvaart terug veren(rubber was uitgerekt). Maar ja, geen keus, dus uiteindelijk die lijn los en inderdaad die schoot weg tegen de tegels aan. Gelukkig bleef hij stilstaan en kon ik toen de andere lijn ook losmaken. Hij stond te trillen als een rietje...Maar wat zo apart was, hij begon gelijk mijn handen te likken en bleef dicht bij me staan. Dat vond ik toch wel frappant, net alsof hij het me niet kwalijk nam ofzo! Ik heb hem daarna aan het halstertouw er gelukkig nog opgekregen maar ik durf hem voorlopig niet vast te zetten meer.
Dit is mijn 2e paard, heb hiervoor 13 jaar een superbraaf paard gehad dus dit is wel even wennen voor mij hoor!