Ik heb een paar dagen geleden mezelf in het algemeen toppic voorgesteld en meteen die vraag gesteld.
Het verhaal: Ik was vroeger al helemaal gek van paarden en ging met enige regelmaat vrij rijden op een "manege" paard (5 gulden voor een uurtje rijden over de hei, geen les). Nu, jaren later, heb ik weer les bij 2 verschillende adressen. 1 bij een hele goede kennis die vroeger altijd rijles heeft gegeven en 1 bij een officiele instructrice maar allebei privé. Nu hebben we een gratis weiland en stalling aangeboden gekregen van vrienden, om daarop een paard te zetten (ze pushen ons ook een beetje, heel lief bedoelend) maar ik sta nog een beetje in 2 strijd. Ik weet wat er zoal bij komt kijken bij de verzorging van een paard, verzorg ook de paarden bij deze vrienden als het nodig is, en kan rekenen op hun hulp als we besluiten om een paard te kopen. Maar ik neig een beetje naar western en NH en zij zien daar het nut niet zo van in dus dat zou op lange termijn voor wrijving kunnen zorgen. Ik had alle min en plus punten op een rijtje gezet (zoveel punten zal ik jullie maar besparen) maar ik kom er dus niet uit. Met een verzorgpaard moet je je altijd plooien naar de eigenaar en voor een eigen paard heb ik volgens mij net te weinig idee over de mogelijkheden die er zijn.
Zo zeg, ik heb er momenteel schijnbaar nogal moeite mee om mijn mailtjes kort te houden (heb zoveel vragen e.d), de rest zal ik beter proberen te verdelen
Groetjes ingrid en de beestenbende