schoonmaken polyester trailerkap

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

jdkh

schoonmaken polyester trailerkap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-05 20:51

Eindelijk heb ik een trailer gekocht.......Techn. gezien prima in orde. Maar de buitenkant verdiend wel een opknapbeurt. Het verven is geen probleem maar de (witte) polyester bovenkant is nu groen van de aanslag. Wie weet er een goed wonder middel om dit zacht te reinigen. Alle tips zijn welkom.

Margreet

Re: schoonmaken polyester trailerkap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 20:55

Middelen om het polyester van een boot te reinigen en te onderhouden zijn ook prima geschikt voor een trailerkap. In een watersportzaak hebben ze vaak een zeer uitgebreid assortiment.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 00:53

Ik heb de mijne laatst schoongemaakt met een hoge drukspuit en een sopje met groene zeep. Hij is weer oogverblindend wit geworden. Het houtwerk heb ik aangepakt met houten tuinmeubelvernieuwer uit een spuitbus. Alle bandjes weer op gelijke spanning en hier en daar wat gesmeerd met kruipolie. De mijne kan de winter weer door.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 07:57

Zeep en elleboogvet! of te wel schrobben, is veel goedkoper dan die dure speciaal middelen er werkt net zo goed.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 09:49

Nou reken maar dat het scheelt in weer vies worden als je een goede was gebruikt

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 10:23

En het hout kun je het beste een paar keer per jaar met olie (olijfolie ofzo) insmeren. Zo blijft ie mooi waterafstotend en glimt ie als nieuw.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 10:26

Lijnolie is daarvoor

jdkh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 02:43

Bedankt voor de tips...zijn afgelopen dagen aan het schuren geweest en de kap ziet er ook weer best uit. Er zitten wel veel beschadingen in het polyester. Maar ja het is een oud dingentje.
Nu nog een kleur uitkiezen. De groene aanslag heb ik trouwens eerst ingespoten met algentroep voor tegels/straten. Werkt goed.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 06:33

angela88 schreef:
En het hout kun je het beste een paar keer per jaar met olie (olijfolie ofzo) insmeren. Zo blijft ie mooi waterafstotend en glimt ie als nieuw.

gekookte lijnzaadolie wordt meestal voor het houtwerk gebruikt, te verkrijgen bij de DHZ-zaak of schilder. Het werkt het makkelijkst met een verroller, maak overlappen de banen en veeg nader hand het overtollige met een niet pluizende doek weg.

Spul heeft wel even tijd nodig om te drogen, dus probeer het op een stof vrije plek te doen, anders heb je zo'n leuk spikkeltje op het houtwerk zitten.
De kleur van het houtwerk zal aanzienlijk verbeteren. Je kunt wel een meerdere kleuren trailer krijgen als je trailer altijd op dezelfde manier geparkeerd stond, dus de schaduwkant is nog redelijk groen gebleven terwijl de zonnekant bruin geworden is.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 08:09

Ik heb nog een liter of 5 lijnolie staan. Ik gebruik het niet meer (geen houten trailer), iemand die het nodig heeft kan het wat mij betreft zo komen halen.