Ik heb een paar vraagjes. Maar eerst maar wat uitleg erbij!
Mijn vriendin had haar pony al 7 keer laten dekken en het mislukte steeds, dus zij bedacht zich dat ze misschien beter een veulen kon kopen. Vandaag is dus haar veulen gekomen!! Een super paardje!! Het is een hengstje, vos, en witte voetjes en bles. Zij houd zeg maar helemaal niet van schimmel(ook wel even belangrijk bij een van de vragen
)Nu hadden dus de mensen gezegt waar die vandaan kwam (grote arabieren fokkerij) dat ze hem 's morgens 1 kg biks en 1/2 kg muesli en hooi moet geven en 's avonds 1 1/2 kg biks en 1/2 meusli en hooi.(met biks bedoel ik gewoon veulen brok). Toen vanmiddag bij haar op stal zeiden dus veel mensen daar dat dat veel te veel is omdat het al arabieren meestal nogal druk zijn en dat die dan hele dikke benen kan krijgen. Dus zij weet nou ook niet meer wat ze moet voeren. De mensen van die fokkerij hadden gezegt dat die veel moest eten omdat die gespeend is en die dan snel mager word (hij is nu ook aardig mager) dus ze veel moet voeren en dat die dan ook goed blijft groeien. En zij heeft zoiets van zij hebben er verstand van zij hebben al veel veulens opgevoed enzo dus dat zal wel goed zijn. Maarja is dit nou niet een beetje erg te veel en zo ja hoeveel moet die dan krijgen???
Oke ze houd dus niet van schimmel:P! Nu heeft haar pony dus ook allemaal witte haartjes op ze buik. Zij zit nu dus al helemaal in de stres of het geen schimmel word. Ik zelf heb geleerd dat het begint op het hoofd maarja kan ik ook fout hebben. Weer iemand anders zij dat haar pony het ook heeft gehad maar dat dat gewoon weg is gegaan. Dus mijn vraag is zou het nou een schimmel worden of trekt het gewoon weg???
Alvast heel erg bedankt!!