Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Citaat:Goldie
Wij voeren ook maismeel. 1 schep en dan water erbij, wij gebruiken gewoon koud water, we hebben geen warm water op stal namelijk.
En wij voeren het ook zodat ze misschien iets voller worden..
missnynke schreef:het zit bij mij ook door de muesli, maar bij benedict en mij is het echt bedoeld een paard aan te laten komen (bij mij op advies van de dierenarts, en benedict wil het ook gan proberen)
benedict schreef:Citaat:Goldie
Wij voeren ook maismeel. 1 schep en dan water erbij, wij gebruiken gewoon koud water, we hebben geen warm water op stal namelijk.
En wij voeren het ook zodat ze misschien iets voller worden..
1 voerschep?(1 kilo)?? ehoeveel keer per dag of per week?

CD28 schreef:missnynke schreef:het zit bij mij ook door de muesli, maar bij benedict en mij is het echt bedoeld een paard aan te laten komen (bij mij op advies van de dierenarts, en benedict wil het ook gan proberen)
Als je het geeft om je paard aan te laten komen kun je beter andere brokken gaan voeren.
Ik zou adviseren om merriebrok te geven aan je paard. Een gewone sportbrok is eigenlijk alleen voor het leveren van energie. Merriebrok is voor de aanzet van vlees en spieren.
Voor de energie kun je daarnaast haver voeren. Mijn drie-jarige ruin krijgt ook merriebrok en daarnaast haver. Hier doet hij het super op!
Hij viel van sportbrok teveel af omdat zijn lichaam veel meer nodig heeft dan alleen energie.
missnynke schreef:haha m'n ruin aan de merriebrok;-) nee maar bedankt voor het advies!!

CD28 schreef:missnynke schreef:haha m'n ruin aan de merriebrok;-) nee maar bedankt voor het advies!!
Merriebrok is echt niet alleen voor merries hoor!
Maar goed, het maakt mij niet uit als jouw paard te mager wordt met alle gevolgen van dien. Ik geef alleen advies wat wel werkt, blijf jij maar lekker maismeel voeren.
CD28 schreef:missnynke schreef:haha m'n ruin aan de merriebrok;-) nee maar bedankt voor het advies!!
Merriebrok is echt niet alleen voor merries hoor!
Maar goed, het maakt mij niet uit als jouw paard te mager wordt met alle gevolgen van dien. Ik geef alleen advies wat wel werkt, blijf jij maar lekker maismeel voeren.

irish_lady schreef:
Pas ontzettend op met merriebrok! Er zitten enorm veel eiwitten in, dat kunnen niet alle paarden aan!