is teveel ontworming slecht?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

is teveel ontworming slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 19:52

hallo we gingen vandaag ons ezeltje ontwormen en toen had de vriendin van mijn pa de hele spuit (equimax ofzo) gegeven per ongeluk dat wel, maar de spuit was voor paarden van 700 KILO!! en ons ezeltje is maar 250 kilo, is dit nou ernstig.
ze heeft denk ik iniedergeval geen wormen meer

Agnes75

Re: is teveel ontworming slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 19:54

Is niet zo slim nee, want die spuit had je nog een keer kunnen gebruiken.... Moet je even op de bijsluiter kijken wat er staat over overdosering. Waarschijnlijk kan het geen kwaad, maar je kunt ze er ook mee vergiftigen als je niet uitkijkt!

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 19:56

Volgens mij kan dit net. Maar misschien voor de zekerheid even je DA bellen.

Volgende keer beter even lezen, scheelt je ook een hoop geld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 20:01

oke bedankt, het ezeltje had alleen diarree dat was ook de enige bijwerking want hij stond daarna wel lekker wortel te eten

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 20:18

Is er per wormenkuur verschillend, sommige mag je bijvoorbeeld niet aan drachtige merries of veulens geven. Maar Equimax kan niet veel kwaad, ze hebben het getest op zoveel keer de aanbevolen hoeveelheid (weet niet precies hoeveel keer) en er waren geen bijwerkingen. Wel zonde van het geld, zijn best duur, die Equimax.

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 20:24

Die diarree kan ook komen van al die afgestorven wormen, dus ze zal wel helemaal "schoon" zijn... Toch even extra opletten de komende dagen, denk ik....

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 23:25

Zo te horen is het nu nog goed gegaan, maar in de toekomst zou ik toch maar uitkijken met de dosering e.d.!!!!!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 04:55

Meestal is het zo dat je pas aan overdosering komt als je meer dan 1 spuit geeft.... staat ook in de bijsluiter

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 07:43

Een beetje te veel kan geen kwaad, is nog altijd beter dan te weinig, maar je moet het niet overdrijven..