ervaring met rubberen staltegels?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

tessacheyenne

ervaring met rubberen staltegels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-05 18:54

Mijn paarden staan op houtkrullen in een box. Nu hoorde ik dat je bij het gebruik van bepaalde rubber staltegels je veel minder strooisel hoefde te gebruiken. Heeft iemand hier ervaring mee? en is het verschil echt merkbaar? Welk merk gebruik jij en wat kosten ze per tegel? Tenslotte, weet iemand een goed adres waar je ze aan kunt schaffen? Alvast bedankt voor jullie reactie! Groetjes, Tessa.

Auky

Re: ervaring met rubberen staltegels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 21:28

Wij hebben een paar jaar geleden rubberen stalmatten gehad voor een merrie met gevoelige luchtwegen.
Hierop ging helemaal geen stooisel.. Dus het verschil was wel merkbaar ja

Prijs en adressen weet ik niet, helaas.

tessacheyenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-05 21:44

Bedankt voor je reactie! Waren het van die doorlatende stalmatten met noppen eronder? Zit er serieus over te denken om ze aan te schaffen....

CSAArabians
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 09:06

Hallo,

Wij hebben nu sinds ruim een jaar van die vochtdoorlatende rubbermatten van het merk Granuflex in alle 12 stallen.
Het bevalt ons meer dan uitstekend!!!!
Alle urine verdwijnt door de matten heen in de put en je hoeft alle dagen alleen maar even de mest eruit te scheppen.
De paarden staan altijd mooi droog en blijven ook veel schoner, ook liggen ze er bij ons graag op.
Wel moet je ervoor zorgen dat er onder de tegels een goede afvoermogelijkheid voor de urine is.