zadel trekpaard..zitmaat 19 inch..waar?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

kaartjuh

zadel trekpaard..zitmaat 19 inch..waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-05 18:04

Hai,
Ik zoek een zadel voor een trekpaard..zitmaat 19 inch..iemand een idee..waar ik deze zou kunnen kopen..of waar ik zou kunnen gaan kijken?
groetjes

Anoniem

Re: zadel trekpaard..zitmaat 19 inch..waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 18:08

De inches hebben te maken met hoe groot het zadel is voor jou kont en benen zeg maar. Je moet naar de boombreedte kijken om te zien of ie past op je paard of niet....

cecieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 18:14

Ik was hier ook naar op zoek.. alleen dan 17,5 - 18 inch. Ik ben informatie gaan vragen in ruitersportwinkels en bij mij heb ik 2 keer te horen gekregen dat ik het zadel wintec 500 kan gebruiken voor mijn verzrogpaard. Aangezien je de boom kan verwisselen van smal naar extra breed. Ik heb het zadel laten bestellen bij Divoza in Zoetermeer.. maar ze zitten ook in Leek en Heteren. Ze geven daar goed advies en helpen je goed!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 18:15

kaartjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-05 18:37

Sydney2005 schreef:
De inches hebben te maken met hoe groot het zadel is voor jou kont en benen zeg maar. Je moet naar de boombreedte kijken om te zien of ie past op je paard of niet....

Dat weet ik vandaar zitmaat 19 inch..mijn bips moet er ook op passen..:S

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 18:42

ik heb een boomloos Torsion zadel op maat laten maken: 19 inch, voor mijn zware trekpaard en mijn eigen dikke kont. Ik pas er precies in

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 19:26

Boomloos lijkt mij ook beter geschikt.

Een 'gewone' wintec kan niet breder dan de witte boom, en deze is te smal voor een pony met ietwat overgewicht.
Een wintec wide zou misschien wel passen, maar ik heb deze nog niet echt veel in winkels gezien, zoiezo, wintec heeft geen 19 inch denk ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 01:21

kaartjuh schreef:
Sydney2005 schreef:

Oww oke, dacht dat jij dacht dat de inches voor het paard waren, zo leek het tenminste....

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 02:40

kaartjuh schreef:
Sydney2005 schreef:

Dat klopt, maar het zadel moet het paard ook passen. Daarom is het zo belangrijk dat je weet welke boommaat je paard nodig heeft.
Dus je moet bij een zadel naar 2 maten kijken, welke boommaat en welke inchmaat.

Maat medium/extra breed/wat-voor-naam-ze-er-ook-aangeven om aan te geven dat het zadel volgens hun een grote boommaat heeft, betekent niet altijd dat het zadel ook daadwerkelijk een 'brede' boommaat heeft. Dit verschilt vaak van soort en merk.
Het is dus belangrijk om de precieze boommaat van het zadel te weten om ook te weten of het op je paard past (moet je natuurlijk wel weten welke boommaat je paard nodig heeft).