Probleem met manen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Roihi

Probleem met manen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-05 17:31

Hoi bokkers,

Mijn merrie heeft vrij zielige manen. Ze zijn zeer dun, niet al te talrijk en als ik ze durf trekken dan houdt ze zo goed als niets meer over.
De laatste tijd knip ik ze enkel wat een heeeeel lelijk resultaat als gevolg heeft.
zie foto: dunnen sprieterige manen en lelijk recht geknipt *schaam*

Afbeelding

Hoe krijg ik het zover dat ze meer manen krijgt?

Ik dacht aan afscheren en zo terug laten groeien? of heel kort knippen zodat ze zo een kam krijgt...
maar ik vermoed dat haar kam serieus gaat tegenvallen en dat de manen dus niet zullen rechtop staan.

Wie kan me helpen, ideetjes tips en truuks zeer welkom

groetjes en bedankt voor de reacties

ellepel

Re: Probleem met manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 17:37

meer manen geven gaat niet, net als bij mensen heeft een paard soms ook meer of minder haar.

ikzelf heb helaas ook maar zeer weinig haar..

afscheren etc. werkt dus niet, er zal nooit meer haar terugkomen, al zal dat zo lijken omdat het haar omhoog gaat staan en dan voller lijkt.
ik zou het gewoon zo bij haar laten, ik vind het helemaal niet raar staan

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 17:39

Als ze echt zo dun zijn, is de kans groot dat je geen mooie geschoren kam krijgt, maar een plat vallend kammetje.
Trekken is bij zulke dunne manen niet echt handig, dan dun je het ook wat uit.
Ik denk dat het knippen zoals je al doet de beste oplossing is.
Meer oefenen baart kunst
Succes!
Ik vind het overigens wel meevallen, het is acceptabel geknipt hoor.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 17:58

Ik knip meestal ook ipv trekken. Als ik de manen geknipt heb pak ik een manenuitdun mesje en doe daar uiteinde mee zodat het er niet zo geknipt uitziet.

claire_star

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 18:08

Ik weet niet waar je woont in belgie en of je wel eens in de buurt van den haag komt. Daar zit de western import company en daar verkopen ze MTG en daardoor groeien ze manen na een maand 2.5 inch (ong. 5 cm) en als je t blijft gebruiken na die maand worden ze ook dikker. Ik heb het gebruikt (had dr manen afgeschoren en dat spul gebruikt om te kijken of t echt werkte en dat deed t) T kost ong,. 15 euro en je doet er erg lang mee heb t meerdere maanden gebruikt en heb nog genoeg over. En t is makkelijk voor kleine wondjes er zit binnen no time weer haar

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-05 14:02

bedankt voor jullie reacties

@claire_star: Ik woon in Antwerpen (bijna centrum stad) Den Haag is dus best een eindje rijden voor mij.

heb vandaag het grootste deel er weer af geknipt, dat draaide uit in een grote ramp maar dan heb ik zo een uitdunmesje gebruikt (zoals DunDijk aangeeft denk ik) en daar heb ik de uiteinden mee gedaan. Tis wel eventjes werk maar het valt al beter mee dan gewoon geknipte manen. Oef
Het is nog niet zoals het zou moeten, maar ja, het paard zal niet klagen

groetjes

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 14:24

van knippen worden ze voller. paar keer knippen en dan weer normaal trekken. ervaring leert dat dat best werkt

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 15:06

Je kunt ze ook doen met een snijmesje dat doe ik altijd, dan worden ze toch wat voller maar wel een mooie lengte. Die van mij heeft er droog pluishaar en als je dat gaat trekken breekt het zo af.