hoe bomen opeten tegengaan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tengeltje11

hoe bomen opeten tegengaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-05 16:32

nu hebben ze weer een nieuw spelletje gevonden....nu fretten ze al hun bomen op....ze begonnen met aan de stammen van de loofbomen te zitten,maar nu zit Fanne ook al aan de naaldbomen te knagen,en lijkt ze iedere morgen een halve kerstboom.....nuja,op zich is dat niet goed voor paarden,maar de veearts zei dat zolang ze er geen last van had,da niet erg was....maar zo gaan wel al de bomen doodgaan,en hebben ze in de zomer geen schaduw meer....
nu is het niet echt van de honger....je kan de ene bijna rollen,en de andere is niet veel beter,maar ik vroeg me af of iemand soms weet hoe je de bomen tegen pestende tinkies kunt beschermen?....

Carolaa

Re: hoe bomen opeten tegengaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 16:34

een paar paaltjes rond de bomen slaan met gaas eromheen of stroomdraad. dan kunnen ze er niet meer bij.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 17:07

Inderdaad, of op een veilige manier fijnmazig gaas om de stam doen.
Ik denk overigens dat je meer respons krijgt als je dit bij VMR zet ipv bij tinkers.
Het is geen specifiek tinker-probleem.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 18:22

tengeltje11 schreef:
nu hebben ze weer een nieuw spelletje gevonden....nu fretten ze al hun bomen op....ze begonnen met aan de stammen van de loofbomen te zitten,maar nu zit Fanne ook al aan de naaldbomen te knagen,en lijkt ze iedere morgen een halve kerstboom.....nuja,op zich is dat niet goed voor paarden,maar de veearts zei dat zolang ze er geen last van had,da niet erg was....maar zo gaan wel al de bomen doodgaan,en hebben ze in de zomer geen schaduw meer....
nu is het niet echt van de honger....je kan de ene bijna rollen,en de andere is niet veel beter,maar ik vroeg me af of iemand soms weet hoe je de bomen tegen pestende tinkies kunt beschermen?....

Niet vervelend bedoeld, maar zou je wellicht op je taalgebruik kunnen letten? Overigens is dit ook geen topic voor [TI], dus ik ga even TeM-en...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 09:41

niet tinker specifiek

TI -> VMR

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 14:59

Wij hebben gaas eromheen zitten. Van dat Heras Hekwerkspul. Werkt prima, ze kunnen er nog aan schuren zonder dat de manen/staart beschadigd.