Ik heb nu al een aantal keren het onderwerp "ben ik te klein voor mijn pony" voorbij zien komen.
Graag heb ik jullie mening over het volgende.
Ik ben zelf niet zo heel groot, 1.60 mtr en rij op een paard die 1.72 mtr hoog is. Je snapt het al, ik hou een stuk buik over onder mijn benen
Nu heb ik natuurlijk al een extra moeilijkheidsgraad in gebouwd doordat ik, denk ik, meer moeite zal hebben het paard bij elkaar te rijden dan iemand met wat meer beenlengte. Zeker omdat hij ook nogal rond is heb ik moeite om mijn onderbeen mooi stil te laten liggen. Daarbij heeft meneertje ook niet altijd evenveel looplust.
Als ik dus de hei opga en door het hek moet (eerst afstappen, hek open, wij erdoor en weer opstappen) voorzie ik al een klein probleempje. Ik kom er zonder opstapje niet op.

Met schoenen gaat dat beter dan met mijn leren rijlaarzen (zitten toch wat stijver)
Ik vind het zelf niet zo'n probleem, want het belangrijkste is dat we samen heel veel lol hebben.
Maar goed, jullie hebben vast wel eerder zulke combinaties zien rijden en ik ben gewoon benieuwd wat jullie ervan vinden.
Hebben jullie nog tips om dezelfde kunstjes te doen met mensen met lange benen dan is alles welkom!!
Ik denk ook dat er eerder negatief gekeken word naar mensen op een TE kleine pony rijden, dan mensen die op een TE groot paard rijden. Zeker gezien het feit dat een kleine pony al snel zielig gevonden wordt, zeker als de berijder iets aan de zware kant is. Een berijder op een te groot paard is af en toe gewoon geen gezicht. Of heb ik het mis??
Alvast bedankt!!