Ik begreep van de zadelmaker dat de rug van een jong paard steeds anders wordt, en vooral dat de spieren/vet naast de schoft weggaan door de druk van het zadel. Volgens hem kunnen ze daar nooit breder worden maar alleen smaller. Dit schijnt dus bij alle paarden te gebeuren.
Maar mijn zadel gaat nu achter omhoog (zadel met voorsingel), dus moet het volgens hem voor smaller gemaakt dmv van opvullen aan de voorkant, nu is het voor al eens opgevuld door hem. Als je met je hand langs de kussens gaat, is er boven (dus naast de schoft) veel druk en hoe meer naar beneden hoe minder dat wordt. Maar als hij het nog smaller gaat maken, komt er toch NOG meer druk bij de schoft en dat hoort denk ik niet.......... En als je met je hand onder de kussens op de rug voelt, is er in het midden minder druk, dat hoort zo zegt hij?? Of heeft dat weer met het model/merk/type zadel te maken?
Nu kan ik mijn zadel naar Passier sturen om de voorste singelstoot te laten verplaatsen en opnieuw vullen, dan moet je een schema invullen en komt het passend terug. Dit is mede omdat de zadelmaker hier zegt dat het niet vermaakt kan worden en ik dus een nieuw zadel moet kopen.
Heeft iemand dat weleens gedaan? Best moeilijk met zo'n ijzerdraadje meten en dan overtekenen op papier, nouja dat is niet zo moeilijk natuurlijk, maar dat precies meten is de truck denk ik??