Zoals hierboven al staat vraag ik me af of iemand ervaring heeft met het gebruik van een rollenbit?zoja hoe reageert je paard hierop?en heb je op deze manier meer controle in een springparcours bijvoorbeeld?
het bit zorgt ervoor dat het paard het bit niet kan vastpakken maar of het gebruikt word voo springen? ik zou het niet weten ik ben niet zo kapot van dat bit, als er iets is met je paard dan kijk eerst eens of er medich niks aan de hand is BV naar zijn tanden kijken.
Er is niets met het paard aan de hand, maar het paard maakt zich erg sterk bij het springen. Daarom zoek ik een bitje dat een tikkeltje sterker inwerkt dan een gewoon bit, zodat ik iets meer controle kan houden.
Ik heb er altijd mee gereden ma volgens mij mag het nie met wedstrijd...weet het nie zeker, het hielp wel heel goed bij mij want die van mij maakte zich ook altijd sterk.
Ik dacht ook dat dit bit de oplossing was, maar hielp helemaal niet. Heb nu al meer dan een jaar een dun enkel gebroken Aurigan bit en dit is het enige bit waar hij lekker op kauwt en ontspant en ik genoeg controle heb, hij is ietsje dikker dan een ondertrens.
mijn vorige pony heb ik ook een keer met een koperrollenbitje gereden, maar hij heeft er dusdanig op gekauwd dat hij een van de buitenste, koperen rolletjes plat beet, hoe hij dat voor elkaar kreeg is mij een raadsel, het bitje paste goed, maar het resultaat was mond behoorlijk stuk en een hoop bloed, dit kan dus gebeuren omdat koper heel zacht is, ( volgens ruitersportzaak) hou het dus goed in de gaten.