Wie rijd er met zijn IJslander dressuurwedstrijden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

IceEva

Wie rijd er met zijn IJslander dressuurwedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-05 10:05

Hoi Bokkers,

Ik zou graag eens willen weten wie er met zijn IJslander dressuurwedstrijden rijd. En of je er veel commentaar op krijgt en hoe het zoal bij jullie gaat dan. Ik ben vanplan zelf ook te starten maar ben wel benieuwd naar de ervaringen van anderen!!

Groetjes Kimmy

Anoniem

Re: Wie rijd er met zijn IJslander dressuurwedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 10:15

bij mij op mijn oude vereneging reed er een 9 jarig meisje met een ijslander kruimel dresuur wedstrijden er mee.. ze kreeg enkeld kometaar van wat een leuke combinatie..ze had ook de clubkampioen schappen met hem gewonnen.ze kon er ook nog een beetje mee springen..erg leuk.
wil jij dresuurwedstrijden er mee gaan rijden dan?

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-05 16:15

nano schreef:
bij mij op mijn oude vereneging reed er een 9 jarig meisje met een ijslander kruimel dresuur wedstrijden er mee.. ze kreeg enkeld kometaar van wat een leuke combinatie..ze had ook de clubkampioen schappen met hem gewonnen.ze kon er ook nog een beetje mee springen..erg leuk.
wil jij dresuurwedstrijden er mee gaan rijden dan?

Ja dat wil ik wel gaan doen, ben daarom ook erg benieuwd naar de ervaringen van anderen!

Gullbra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 16:40

Hoi Kimmy,

Met mijn vorige ijslander heb ik weleens onderlinge dressuur en springwedstrijden gereden op de manege bij ons in de buurt. Dit was puur voor de lol en de mensen in de omgeving vonden het grappig om te zien, maar namen het niet serieus. Dat was het bij mij ook niet, maar puur voor de gein

Groetjes...

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-05 08:14

Gullbra schreef:
Hoi Kimmy,

Met mijn vorige ijslander heb ik weleens onderlinge dressuur en springwedstrijden gereden op de manege bij ons in de buurt. Dit was puur voor de lol en de mensen in de omgeving vonden het grappig om te zien, maar namen het niet serieus. Dat was het bij mij ook niet, maar puur voor de gein

Groetjes...

Bij ons zijn er eigenlijk nooit onderlinge wedstrijden in de buurt, maar het gaat mij dan ook omhet plezier en niet om het presteren

groetjes Kimmy

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-05 16:57

niemand meer...?

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 18:17

echt niet......?

Torfi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 22:25

Als je ijslander goed te onderscheiden gangen heeft is het geen probleem. Bij wijze kan je nog in de M terecht komen. Alleen bij bv 5 gangers is de galop in de bak en op de volte vaak erg moeilijk vanwege de vaart die ze moeten maken.. en heb je er ook schweiners tussen die bij doorzitten oid in de schwein vallen. Tsja zit ook lekker, maar dan denkt de jury "wat is dit voor iets??"
Normaal rij je je ijslander iets op voor de tolt en om zo achterhand te gebruiken, nu zal je hem naar beneden moeten rijden. Bij een hoge hals aanzet is dat geen probleem, heeft je paard een lage halsaanzet en is hij wat lateraal, dan is het geen succes hem laag te rijden.. Afijn doe gewoon mee, maar echt winnen en zwaar hoger op komen, dat zal niet lukken. Er is een meisje dat ik weet die dressuur rijdt, gezien haar ijslander tolten niet leuk vindt, maar dressuren wel. Ze zit op het forum gangenpaarden volgens mij. Ze heeft een vosbonte.

IceEva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 17:22

Oke Torfi leuk berichtje, ja mijn ijs vind tolten ook niet leuk! En ze doet het momenteel erg goed, ik weet nog niet wanneer ik ga starten!

Thokki4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 15:26

ik heb zelf ook een ijslander. en heb er weleens onderlinge dressuurwedstrijden mee gereden en dat was altijd heel leuk.
en ook nooit echt commentaar gekregen...alleen maar van wat een leuk paard ofzo.
maar veel plezier alvast

IceEva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 17:41

Thokki4life schreef:
ik heb zelf ook een ijslander. en heb er weleens onderlinge dressuurwedstrijden mee gereden en dat was altijd heel leuk.
en ook nooit echt commentaar gekregen...alleen maar van wat een leuk paard ofzo.
maar veel plezier alvast

Leuk zeg!! En bedankt.

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 19:47

Een vriendin van mij had vroeger een IJslander en reed daar M1 dressuur mee. Netjes hoor. Dit was bij de paarden.

IceEva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 19:54

Fitzroy schreef:
Een vriendin van mij had vroeger een IJslander en reed daar M1 dressuur mee. Netjes hoor. Dit was bij de paarden.

wauw M1 heb je meschien foto's?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 10:58

Ik heb een kruising Ijslander en ga daar binnenkort mee starten

Leuk dat je ook gaat starten, veel succes!
Ga je tussen de paarden of de pony's starten?

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 13:48

Ineke2 schreef:
Ik heb een kruising Ijslander en ga daar binnenkort mee starten

Leuk dat je ook gaat starten, veel succes!
Ga je tussen de paarden of de pony's starten?

Echt dat is ook super leuk zeg!
Ja dat weet ik juist niet wat doe jij? Ik denk zelf pony's ben nog maar bijna 14 dus.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 14:34

Ik word de 19e van deze maand alweer 24 dus moet wel bij de paarden
Als ik jouw was zou ik lekker tussen de pony's gaan starten hoor

Myke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 14:43

Hoi,

Hier ook ijslanderrijder die af en toe een dressuurwedstrijdje (onderling) meerijdt. Ik heb een echte 4 ganger met 3 uitmuntende basisgangen. Stap, draf en gallop zijn geen probleem. Ook kan hij enorm goed tölten in diverse tempi tölt Hij wordt vanuit de dressuurbasis gereden, niet echt een niveau aan te plakken. Hij kan echter veel meer als ik zou willen, gallopwissel is bijvoorbeeld met de juiste begeleiding geen probleem in de bak. Ook worden in de ijslanderwereld steeds meer 'alternatieve' wedstrijdjes georganiseerd en daar zitten ook soms erg leuke dressuurwedstrijdjes tussen. Misschien ook een optie? Als je kan starten tussen de pony's, gewoon lekker doen. Veel plezier en succes!

Groetjes Myke

IceEva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 17:12

Ja ik denk inderdaad dat ik maar tussen de pony's ga starten, is ook wat gezelliger he??
Bedankt voor de leuke reacties!!!