Ong. 2 jaar geleden ging ik me shetlander inrijden, lekker op me eigen manier, en dat ging prima! vaak nam ik vriendinnen mee (die wat kleiner zijn!) en dan reden we omstebeurt toen ze eenmaal goed ingereden was,!
eventjes later kreeg ze streken, dat is ook wel logisch dat heeft ieder paard, maar het begon toen we langs de weg aan het Lopen waren! (ernaast) en we even het halster van de andere shet aan het goed doen, en we stonden dus stil op het fietspad, en dat vond mevroutje niet goed, en begon te steigeren, daar schrok ik best wel van, maar we liepen daarna gewoon door, wel een beetje angstig maarja..
na een tijd in de wei gereden te hebben, geen steigeren meer, maar op een gegeven moment kwam het terug, ze begon in de wei te steigeren, (niet als we erop zaten!) een keer begon het te regenen, dus ik wou met dr het stalletje in lopen (het is een inloop stal) maar daar was ze het niet mee eens, ze wou in de regen staan, ! >;) en begon dus te steigeren, en ik strafde er, maar de keren erna begon ze steeds vaker te steigeren, en op een gegeven moment lande ze boven op me
ik begon het steeds ververlender te vinden.
ik ging naar de overkant met haar, om in de bak te oefenen, en de streken af te leren, in de tuin opweg naar de overkant begon ze te bokken steigeren en te rennen, ze draaide compleet door, ik had het niet echt in de gaten, en werd zo meegesleurd..
ik had pijn aan me arm en zette er dus terug, en vroeg of me buurman effe kon helpen, hij kwam, en zij liep als een mak lammetje mee , ik dacht echt; nou moet het echt ophouden met jou, je probeert me gewoon uit
en me buurman geloofde daardoor amper dat ze zo deed, en dat ik het zei omat ik niet met dr wou rijden/oefenen ! toen we bij die bak kwamen en we liepen de bak in, liep ze netjes met me vriendin mee naar achteren, toen ze eenmaal omdraaide begon me pony te steigeren en te bokken, en keihard naar voren te crossen, ik dacht echt wooOw ,, dit beest spoort echt niet
de eigenaar van de bak hielp me, en even daarna moest ik het zelf gaan proberen, en toen lukte het, ik was alleen best wel bang voor my little pony!
eerst reed ik altijd met een vriendin, dan reed ik lange stukken langs de weg, en deed met haar de mafste dingen, alles vond ze goed, we reden in een kleine bak bij me vriendin, en ze wou niet vooruit, eenmaal in de berm op een pad, galopeerde ze zo aan, ik dacht dus dat alles was gelukt, toen ik even niet meer met vriendin samen reed, en ik alleen langs de weg ging, begon ze weer raar te doen,
ik durf niet amper langs de weg
ik weet het, het is dom voor zo'n kleine pony, maar ze is soms echt gevaarlijk
nu vroeg een vriendin of ik indezelfde bak waar ze zo raar deed, kwam mee rijden in de les, ik zij ik weet het niet hoor, ik ga zekers weten jullie les verpesten enzo, dus zei me vriendin; je kan het niet verpesten, je hebben alleen wat extra hulp nodig, maar ik durf eigenlijk niet, en wil wat vaker oefenen voordat ik een keer een les ga rijden, dus ik ga nu waarschijnklijk over 2 weken, nadat ik weer eens op de weg met der ga rijden, in de les rijden, ik ga dan eers effe dingen leren, want in dr eigen wei gaat het steeds beter, ze is nog eigenwijs, maar de hoort erbij, dat vind ik niet erg, maar dat eeuwige bokken als je wilt galopeeren vind ik niet, ik snap het ze vind het geweldig om met mijerop keihard te gaan, maar woensdag ben ik 2x er keihard afgevallen, doordat er opeens vandoor schoot, en het was wel een harde val, en deed aardig pijn
me hele been was blauw en me arm.. ik stapte er daarna wel op, maarja je verliest tog steeds een beetje vertrouwen, ik weet het vallen hoort erbij, maar hoe het soms gaat, gaat mij echt té ver! en ik ben nu uit der hoofd aan het leren, maar ze weet het dondersgoed! is het dus verstandig dat ik over 2weken in de les ga rijdenis dit verstandig? of zal ik nu al gaan?
graag tips, ik weet het sommige dingen klinken echt dom, maar ik wil graag geholpen worden,
sorry voor me lange verhaal
Groetjes Eva

maar ze was zo gepakt! effe lekker poetsen, en opzadelen, we liepen naar het landje, en ik steeg op, Hedwig begon wat dingen te zegen, en zowaar Jolie luisterde naar me!!
, het ging echt goed, je moet maar me vaste juf worden
eef
ik heb het eruit gereden.. of hoe je dat ook noemt in het begin had ik behoorlijk vaak de zweep nodig
maar het rijden ging geweldig ze leerde graag en liep super mooi aan de teugel
, mijn andere pony is ook ong. 12 jaar, en ben dr nu aan het leren longeren, ze valt me gewoon aan