Het volgende probleem bij mijn dravermerrie ;
Nooit grote problemen gehad met laden tot medio maart dit jaar ze een traumatische ervaring opliep.
Ze werd zoals normaal geladen, maar dit keer in een twee-paardstrailer waar zij rechts moest staan ipv links wat ze altijd gewend was.
Met oplopen ging het iets te enthousiast en klapte ze met haar heup tegen het tussenschot aan. Tijdens dat vervoer is ze ook enige malen gevallen in de trailer. ( waarschijnlijk vanwege de pijn in haar heup)
Bij thuiskomst veearts erbij gehaald en een kneuzing geconstateerd door de klap. Na herstel werd ze steeds moeilijker met t laden en t vallen op de trailer tijdens t rijden bleef, vooral als er bochten gemaakt moeten worden. In een anderhalf paards trailer ging t wat beter na vele malen rustig aan opgebouwd te hebben en heeeeel voorzichtig rijden. Zo is ze enige malen ook naar de dekhengst gebracht afgelopen zomer.
Nu is t volgende probleem gerezen;
Mijn paardje moet aankomende dinsdag naar Utrecht voor o.a. een rontgennologisch onderzoek ivm een roestige pin waar ze in heeft gestapt enkele weken terug. Ze moet nu een tweepaards trailer ( beschik niet meer over een anderhalfpaards ) in en krijg het niet voor elkaar, vandaag geprobeerd...maar helaas, ging niet lukken met geen enkele mogelijkheid ;-( ze zet geen voet op de plank, aantal meters voor de klep gaat ze al keren en gaat ze schuin staan...met veel geduld krijg ik haar wel voor de klep, maar verder komen we niet

Wie verhoord mijn noodkreet en heeft de oplossing voor as dinsdag 18 okt. te bereiken ??? Ik ben geen voorstander van slaan of ander soort geweld, moet toegeven dat er uiteindelijk uit frustratie wel een zweepje is gepakt, maar ook dit biedt absoluut geen oplossing, dwingen met geweld werkt bij haar echt niet !!!