Te kort bekapt maar nu ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Letsdunit

Te kort bekapt maar nu ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-05 21:09

Ik zit al weken op mijn hoefsmid te wachten maar aangezien mijn ruin nu scheuren in zijn hoeven kreeg heb ik zelf een stukje weg gehaald. Achteraf dom, ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan. Dit soort dingen moet je ook door profesionele mensen laten doen.
Maar aangezien ik mijn shets ook altijd corrigeer durfde ik het wel aan.
Gevolg is nu dus dat mijn arme paard erg gevoelig is op zijn voorbenen. Ik voel me dus heel erg schuldig. Kan ik er iets aan doen om het voor hem iets aangenamer te maken tot de hoefsmid komt ?

RainyDays

Re: Te kort bekapt maar nu ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 21:13

Nou ja, niet rijden en lekker op de wei lijkt me.... Ook nat maken ontspant de hoef.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 00:18

Vervelend, maar zulke dingen gebeuren weleens.
Je denkt (noodgedwongen) goed te doen en dan pakt het toch anders uit........ spijtig, maar het is niet anders.
Als je paard echt zo gevoelig is dan kun je het beste een harde of ongelijke ondergrond vermijden.
Rijden zou ik zeker even niet doen.
En dan natuurlijk proberen om zo snel mogelijk de hoefsmid aan huis te krijgen.
Veel succes

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 08:42

dan ben je wel heel erg tekeer gegaan, want je meot wel een heel end vijlen wil je een paard te kort vijlen.

Het kan iets heel simpels zijn: je hebt de hoefwand korter gemaakt en hopelijk niet in de zool gesneden... je hebt vast de steunsels niet ingekort, die kunnen nu boven (of eigenlijk onder) de hoefwand uitkomen en druk geven en dat kan de pijn veroorzaken.

Laat er maar zsm een ervaren bekapper of hoefsmid naar kijken

Firepatty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 10:13

Het kan ook zijn dat hij nu scheef op de hoef staat, dan krijgen ze ook spierpijn. Gewoon op zachte ondergrond laten staan en niet rijden, dan hebben ze het minste last ervan. En toch zo snel mogelijk de hoefsmid laten komen. Als je al weken zit te wachten, dan zou ik gewoon er even achteraan bellen, en meteen even je verhaal doen. Misschien komt hij dan wel sneller.

Groetjes Patricia

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 18:14

Als je nog een keer problemen hebt met je hoefsmid: probeer Sandy Nout uit Hippolytushoef eens.