Klein staart-sla-probleempje

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

MiraMar

Klein staart-sla-probleempje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-05 19:37

Ik heb een "probleempje" met mijn paardje, en ik dacht, ik leg het eens voor op bokt.
Mirage slaat vrijwel standaard met haar staart als ik haar achterhoeven aan het uitkrabben ben. Alsof het een soort tic van haar is. Niet levensbedreigend, wel heel irritant! Kan best zeer doen, zo'n zwieper in je gezicht

Mijn vraag is nu, zou ik het haar kunnen afleren? Heb namelijk geen idee hoe ik dat zou moeten doen, want hoe maak ik haar duidelijk dat het haar staart is die irritant is? Vind het ook zo zinloos om haar boos toe te gaan spreken terwijl ze keurig haar achterhoefjes geeft

Iemand een idee?

Qimm

Re: Klein staart-sla-probleempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 19:39

iemand meenemen die de staart vasthoudt?

MiraMar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-05 19:40

Qimm schreef:
iemand meenemen die de staart vasthoudt?

Elke dag?!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 19:42

Volgens mij weet een paard heel goed waar zn staart is. Als jij dus een staart hard in je gezicht gezwiept krijgt dan mag je best iets terug zwiepen .

MiraMar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-05 19:44

Apple schreef:
Volgens mij weet een paard heel goed waar zn staart is. Als jij dus een staart hard in je gezicht gezwiept krijgt dan mag je best iets terug zwiepen .

Mm, daar heb je ook wel weer een punt
Maar ja, sta dan dus wel met een hoefje in mijn ene en een hoefkrabber in mijn andere hand... effe met de krabber zwiepen dan?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 19:51

MiraMar schreef:
Apple schreef:

Mm, daar heb je ook wel weer een punt
Maar ja, sta dan dus wel met een hoefje in mijn ene en een hoefkrabber in mijn andere hand... effe met de krabber zwiepen dan?

Bijten

MiraMar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-05 19:55

Tsssk. Plaag me maar
Dit is een bloedserieus probleem hoor!
Ik was een keer zo intelligent om een knoop in haar staart te leggen; ik dacht dat ze me dan niet kon raken. Dus wel.... auw!

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 20:21

Mijn verzorgpaard heeft die tik ook. Wat ik nu doe om niet in mijn gezicht geraakt te worden is dat ik haar voet verder naar achteren neem, zodat als ze zwiept, ze tegen mijn rug zwiept. Dat doet iig minder pijn dan in je gezicht.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 20:47

Ik geef altijd een tikje tegen de staartwortel. Niet hard, gewoon dat hij het voelt. Na 2 keer weet hij het dan weer en houdt hij z'n staart netjes stil.
Ze weten precies wat ze met hun staart doen, dus ze kunnen ook leren dat ze hem niet in het gezicht van een mens moeten slaan.

MiraMar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-05 21:03

Anouar15 schreef:
Ik geef altijd een tikje tegen de staartwortel. Niet hard, gewoon dat hij het voelt. Na 2 keer weet hij het dan weer en houdt hij z'n staart netjes stil.
Ze weten precies wat ze met hun staart doen, dus ze kunnen ook leren dat ze hem niet in het gezicht van een mens moeten slaan.

Oké, supertip! Ga het meteen morgen uitproberen! Paardjelief is slim zat, daar zal het niet aan liggen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 09:45

ik heb vroeger een paard verzorgt die het ook deed, van de eigenaar moest ik haar staart met een touwtje vastbinden aan een van haar benen.
gewoon staart pakken, touw eromheen, en dan aan een been vastmaken.

hielp heel goed,want ik kreeg geen zwiepers meer in mijn gezicht!

samen met idd nee zeggen of een kleine tik geven hield ze er na een tijdje mee op.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 10:55

gewoon, voet oppakken, met je andere hand de staart, rond been draaien, (die je omhoog houdt ),en vastpakken met de hand die de voet omhoog houdt, met je andere hand krabber vastpakken, en krabben maar

Sipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 10:19

wat een superideeen. ik ga het ook proberen. die van mij doet het standaard bij het poetsen al. lkkr irrie. maarja, op een gegeven moment wen je er aan en ontwijk je hem. wel zeg ik er steeds wat van en hou ik zijn staart vast als ik halverwege zijn rug ben. Die van mij is gewoon een shaggo.... ik ga bovenstaande ideeen wel een keer toepassen. Sorry ik heb dus geen tip voor je, maar vond je onderwerp interressant om mee te lezen.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 11:04

o zo herkenbaar, ik draai mijn gezicht bij als ik een zwieper zie aankomen, maar vond die van de staart om het been draaien een goede ga hem eens uitproberen.

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 11:29

staart onder je oksel steken, en dan kan je ook moeiteloos zijn hoeven doen !:) doe ik vaak bij een haf die een serieuze dikke staart heeft, en je zicht daarmee belemmerd

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 13:17

oh ik heb hetzelfde probleem.. en ik ga dan ook maar iets verder af staan.. maar ze heeft iet snieuws.. precies als ik de hoeven uit ga krabben... heeft ze zoooon last van muggen! heeel toevallig geen mug te vinden.. dus dan word ze helemaal 'gek' als ik haar staart vast houd... ook irritant

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 16:15

hahah wees blij dat hij met zn staartslaat die van mij gaat staan ruften als ik zn hoeven moet behandelen voor de rotstraal . met gewoon krabben niet maar kom ik met dat spuitbusje aan gaat hij standaard staan stinken

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 16:22

Ik las laatst ergens dat het betekend dat ie dan geen respect voor je heeft.. of het waar is weet ik niet.

Die van mij doet het soms.. dan krijgt ze gewoon een tik tegen der kont of ik zeg Mel, klaar! dan is het al goed!