En een luxe probleem.Ik rij recreatief met mn pony en had eerst altijd een vzhzadel. Ik werd toen helemaal boomloosfan en heb een barefoot gekocht. Hier ben ik, in zekere zin, best tevreden mee. Hij zit lekker, zacht. Ik kan er uren mee rijden zonder zadelpijn en mn pony loopt er lekker onder.
Maar ook zo zn nadelen. Hij ligt altijd scheef - en als hij eindelijk recht ligt dan is dat na een galopje wel anders (ook als ik zonder beugels galloppeer). Omdat mn pony breed is, word ik in een stoelzit gedwongen en kan ik mn hielen niet in rechte lijn met mn heup houden. Daarnaast is mn pony scheef bespierd, en ik ook. Op een zadel met boom, kan ik het nog redelijk voor elkaar krijgen om recht te rijden, maar omdat mn pony ook scheef is, belemmeren we elkaar en wordt het er alleen erger op. Met een zadel met boom spring ik een stuk makkelijker in onze moeilijke galop kant aan als met een boomloos (en het zadel zelf is echt recht)
Ik wil graag weer terug naar een zadel met boom, maar ik vind zoveel zadels gaaf! Ik ben gek op podiumzadels, maar die zijn zo duur. Bij Engelse zadels zitten de wrongen me in de weg en heb ik liever wat meer vrijheid. Stock zadels vind ik ruk. Western zit lekker maar is zo zwaar en massief. Daarnaast is een western moelijk te vinden die op de korte rug van mn paard past.
. Wat nu?? HELP!!! Misschien weet iemand nog een geschikt zadel, met boom, veel vrijheid en geschikt voor een korte rug

) We zijn op het moment bezig met Level 2 van Parelli's programma en jammer genoeg komt in dit programma het rechtrichten laat aan de orde. Ik rij voorlopig nog met een touwhalster en heeft mn paardje nog nooit een bit in gehad. Op een halster is rechtrichten ook onmogelijk - het paard kan op zoveel manieren scheef lopen zonder dat je dat kunt corrigeren, gezien een halster ervoor bedoeld is om zonder teugelcontact te rijden (in dit stadium in ieder geval). De site die je linkt ken ik wel - mooie site, dat zeker.
, ik heb nu maar hulp aangetrokken in de vorm van mensen die daar veel kennis van hebben