Maat bak ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

oakly

Maat bak ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-05 09:34

Ja, daar ben ik weer.
Ik had laatst ook al info gevraagd over hoe het beviel om een kleinere maat te hebben dan 20 x 40 en wat daarbij minimaal is om een beetje normaal te kunnen rijden.
Ik heb een beetje lopen denken en we zouden bij ons een bak kunnen maken van maximaal 26 x 13, nu mijn vraag, is hier iemand die dat ook heeft ongeveer en hoe bevalt dit.
Ik rijd er straks in mn eentje in met een ponie en mn kids met een shetje.
Zijn er eventueel ook mensen in de buurt van Overijssel, kan ik misschien eens komen kijken.

nou nogmaals alvast bedankt,

groetjes Oakly

crazycactus

Re: Maat bak ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 09:36

Dat is wel heel klein hoor...... Het is behoorlijk belastend voor je pony om altijd maar zo'n klein rondje te moeten lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 10:13

De lengte van een bak zou eventueel wel korter kunnen. Maar ik vind, ook met een pony, dat een bak van 20 meter qua breedte miniem is. Ik heb eens gereden in een bak van 15*30, en dat ging wel hoor, maar het was zo krap, en je moest zo snel draaien. Ik zou daar niet te vaak in gaan rijden. Die bak van jouw afmetingen zou ik dan als longeercirkel gaan gebruiken je hebt gewoon de ruimte nodig om je paard rechuit te kunnen laten lopen, en in die kleine bakjes gaat dat niet, omdat je constant moet afwenden.

oakly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-05 11:18

Ja ik kan ook wel 20 x 20 creeren maar is dat dan beter ?
Wel jammer ik kan me er ook nog niet echt een voorstelling van maken.
Ben dus ook 20 x 40 gewend, maar ja bij gebrek aan beter.

grt Oakly

oakly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-05 11:32

Ja, en ik ben ook wel een beetje benieuwd of er mensen zijn die " wel " nog regelmatig rijden in een kleine bak.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 12:21

Ik reed altijd in een kleine (kleinder dan 20x40) bak maar het was wel lastig, helaam oefeningen met zijgangen, je hebt zo weinig ruimte, het was wel te doen, maar het is zeker niet handig.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 13:25

oakly schreef:
Ja ik kan ook wel 20 x 20 creeren maar is dat dan beter ?
Wel jammer ik kan me er ook nog niet echt een voorstelling van maken.
Ben dus ook 20 x 40 gewend, maar ja bij gebrek aan beter.

grt Oakly

20 x 20 is net leuk voor een longeerkraal maar niet geschikt als rijbaan. Die 20 x 40 afmeting van de baan zijn er niet voor niets. Ik denk dat je dan beter buiten kunt gaan rijden (op weiland, bos zodat je rechtuit kunt), dan dat je in een te kleine baan moet aanmodderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 13:29

20x20 is nog steeds erg klein, je hebt (te) weinig ruimte om lekker te rijden omdat je steeds aan het wenden bent. Voor een keer is het wel te doen (ons losrijden wedstrijd is meestal zo), maar denk dat op langere termijn ook slecht is voor de pony.

Creamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 13:32

Een vriendin van me heeft een bakje van 20*12 ongeveer, waar ook een boom in staat. Ze rijd er prima in, rijd ook serieus dressuur (zit nu in de M als ik het goed heb) met een niet al te klein paard. Met droog weer rijd ze liever in het land maar het wil prima. Zelf vind ik 20 * 40 minimum, ben zelf een bak van 60 lang gewend. Anders rij ik liever buiten (ben sowieso geen baktype)

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 19:06

Ik reed altijd in een bakje van 15*30, dat was gewoon nog goed te doen..
Maar 20*40 vind ik toch wel veel fijner..