iemand bekend met de cursus groom & paardenverzorg(st)er

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

carola1

iemand bekend met de cursus groom & paardenverzorg(st)er

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 22:26

ik las van de week in de krant een advertentie waarin ze mensen zochten voor in de paarden.
nou belde ik vandaag op naar de betreffende persoon en die vertelde me dat ze een bedrijf zijn dat bemiddeld tussen werknemer en werkgever. (via het NHI)
zij verzorgen de cursus groom & paardenverzorg(st)er die 4 maanden duurd.
daarna kan ik in de paarden branch gaan werken.
heeft iemand deze cursus gedaan?
en zo ja, is het ook echt iets?
is het nuttig en kun je daardoor sneller werk vinden?
heeft het diploma ook waarde?

ik heb woensdag een intake gesprek om te kijken hoe en wat, maar ik ben gewoon nieuwsgierig naar jullie ervaringen.

LADPR

Re: iemand bekend met de cursus groom & paardenverzorg(s

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 09:11

Ik denk niet dat je er sneller werk doro kan vinden. In 4 maanden tijd kunnen je niet alles leren wat emt de verzorging en het groomen te maken heeft.

Urielle

Re: iemand bekend met de cursus groom & paardenverzorg(s

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 12:10

Ik ken de opleiding niet maar geloof me: elke sul kan in de paarden aan het werk als groom. Voor de betere baantjes moet je gewoon veel ervaring hebben en liefst ook nog een beetje degelijk kunnen rijden maar als je iets of wat met paarden om kunt gaan kun je bij veel stallen al terecht. Iedere stal heeft toch zijn eigen methoden weer en als je 'wedstrijdgroom' wordt moet je ook gewoon de wensen en nukken van 'jouw' ruiter leren kennen.
Imo verloren tijd en geld, zo'n opleiding.